Każdy fan motoryzacji powinien znaleźć coś dla siebie - na ekspozycji zobaczymy m.in. superoszczędne samochody hybrydowe spod znaku BMW i Mercedesa (X5 i GLK, tym razem silnik elektryczny współpracuje z turbodieslem!), ciekawe "maluchy" (kolejna generacja Forda Fiesty), rodzinne kombi (Audi A4 Avant) czy funkcjonalne hatchbacki (5-drzwiowa Dacia Sandero, nowe Citroën Berlingo/Peugeot Partner). W Genewie europejski debiut będzie miał Nissan GT-R, a światową premierę Mercedes SL 63 AMG i Rolls-Royce Coupé. Dla odwiedzających salon będzie otwarty od 6 do 16 marca, w godzinach 10-20 (sobota-niedziela 9-19).Bilet wstępu dla osoby dorosłej kosztuje 14 franków szwajcarskich, dzieci w wieku 6-16 lat zapłacą 8 CHF. Wejściówki można też kupić przez internet (bilet elektroniczny), na stronie internetowej www.auto-salon.ch.Od 4 marca nowości salonu genewskiego do obejrzenia na: www.auto-swiat.pl. Aston Martin Vantage RSPomysł na ten samochód był prosty: wziąć Vantage'a, wyjąć z niego silnik V8 i... włożyć V12! W rezultacie auto rozpędza się do "setki" w 4 s, a prędkość 160 km/h pokazuje się na liczniku po 8,5 s. Vantage RS to na razie koncept, ale nie wierzymy, by firma nie zdecydowała się na produkcję małej seriiAudi R8 V12 TDISportowy samochód z dieslem? Czemu nie! 12-cylindrowy silnik o pojemności 5,9 litra w R8 wywołuje piorunujące wrażenie: 500 KM, 1000 NmAudi TTSOdpowiedź na Porsche Boxstera ma 272 KM. Samochód będzie dostępny także w wersji odkrytej (roadster). Na rynku od lataBrilliance BS6Pierwszy zawiódł w crashtestach, teraz Chińczycy spróbują z limuzyną po liftingu (silniki od 122 do 130 KM). Cena? Ok. 70 tys. złBrilliance BS4Mniejszy "brat" BS6 (odpowiednik np. Skody Octavii) będzie dostępny z dwoma benzynowymi silnikami: 136 i 170 KM. Cena mogłaby się zaczynać poniżej 60 tys. złBrilliance BC3Czy to aby na pewno "chińczyk"? BC3 będzie napędzany silnikiem 1.8 T/170 KM (konstrukcja własna)Ford Fiesta Mk 7 - W salonach od jesieniGdy w zeszłym roku we Frankfurcie pokazywano koncepcyjnego Verve'a, nikt nie dowierzał, że nowa Fiesta będzie do niego podobna. Ford zdecydował się na naprawdę bardzo odważną stylistykę i tym samym zakończył produkcję najnudniejszego auta segmentu B wszech czasów - Fiesty szóstej generacji. Teraz firma chce zwrócić się w stronę zupełnie innego, znacznie młodszego klienta. Sprzedaż samochodu ruszy jesienią. Niestety, nie znamy jeszcze nawet orientacyjnych cen. Producent przewiduje 4 silniki benzynowe (1.25/60 i 80 KM, 1.4/91 KM oraz 1.6/115 KM) i jednego turbodiesla 1.6/90 KM. W wyposażeniu auta znajdziemy m.in. airbag kolanowy i bezkluczykowy system zabezpieczaniaBMW X6Mniej praktyczne, ale z pewnością znacznie bardziej eleganckie niż X5. Pierwszy SUV Coupé będzie w salonach od połowy roku, cena jest na razie nieznanaBMW X5 HybridDiesel wspomagany silnikiem elektrycznym (tzw. soft hybryda). Na rynku od przyszłego rokuBMW serii 1 Cabrio"Jedynka" z miękkim, materiałowym dachem otworzy w Genewie wiosenny sezon kabrioletówHonda AccordNa rynku od maja. Silnik wysokoprężny 2.2 ma teraz 150 KM. Dostępne będą też 2 silniki benzynowe: 2.0/156 i 2.4/200 KMHyundai i10Sprzedaż następcy Atosa rusza na przełomie marca i kwietnia. Wrażenia z jazd autem prezentowaliśmy w nr. 8/08 "AŚ"Lancia DeltaNareszcie! Delta wraca do gry. Bazujący na Fiacie Bravo samochód mierzy 4,5 m długości. Do napędu posłużą silniki benzynowe i diesle o mocy 120-200 KMSL 63 AMGObszerny lifting, jeszcze więcej mocy - w wersji SL 63 AMG z silnika V8 osiągane jest 525 KM, a w SL 65 AMG (V12) aż 612 KMMercedes GLKEuropejska premiera będzie wzbogacona o wersję 300 Bluetec Hybrid - diesel współpracuje z silnikiem elektrycznymMercedes SLKLifting "małego SL-a" przyniósł dodatkowe 21 koni w podstawowym silniku, wersja 3,5-litrowa ma więcej o 33 KM. Ceny nieznacznie wyższeMercedes CLCSportcoupé jest passé, niech żyje CLC! Dotychczas model ten nie miał zbytniego szczęścia i nie zyskał popularności. Teraz auto odpowiednio "zaostrzono" (na wzór nowej klasy C), a produkcję z Niemiec przeniesiono do Ameryki Południowej. Czy to wystarczy?Mazda 2W Genewie zobaczymy także nową wersję nadwoziową "dwójki" - tym razem 3-drzwiowego hatchbacka. Mamy nadzieję, że dystrybucją tego pojazduzajmie się już generalny importer na PolskęMini John Cooper WorksDługa nazwa, a wystarczy przecież wszystko mówiący skrót: JCW. Auto wyposażone w fabryczny kit osiąga 211 KMMitsubishi Lancer5-drzwiowy Lancer sportback o wiele mówiącej nazwie Prototyp S to na razie koncept, ale seryjne auto pojawi się w sprzedaży już w połowie roku. Pod maską 2-litrowy, doładowany silnik o mocy 240 KM i momencie 343 Nm, dwusprzęgłowa skrzynia DSG i (oczywiście!) permanentny napęd na obie osieTata NanoNajtańsze auto świata jeszcze długo nie trafi do Europy, ale koncern z pewnością zdecyduje się pokazać je w Genewie. Mierzący 3,1 m długości samochodzik jest napędzany 33-konnym, 2-cylindrowym silnikiem 0,6 l, umieszczonym z tyłu (napęd oczywiście na tylną oś) Nissan GT-RSpośród europejskiej konkurencji najodpowiedniejszym rywalem dla Nissana GT-R będzie z pewnością Porsche 911 Turbo - obydwa samochody mają identyczną moc (480 KM). W Nissanie powstaje ona w silniku V6 wyposażonym w podwójną turbinę, w Porsche to oczywiście zasługa 6-cylindrowego boksera (także z dwiema turbinami). Prędkość maksymalna: 309 km/h. Napęd na obie osie w standardzie Volkswagen SciroccoJeszcze kilka lat temu taki samochód VW byłby w ogóle nie do pomyślenia: nowe Scirocco jest odważne, drapieżne i w ogóle niepodobne do innych modeli firmy. Olbrzymi wlot ma za zadanie dostarczyć wystarczającą ilość powietrza do silnika (od 122 do 200 KM). Samochód odziedziczył technikę Eosa i będzie wytwarzany w Portugalii. Później pod maskę trafią diesle (140-200 KM)Renault Twingo RSListwy na progach, większe alufelgi, spoilery i przede wszystkim nowy silnik 1.6 o mocy 133 KM - oto Twingo RSRenault KoleosJesienią rusza sprzedaż produkowanego w Korei SUV-a Renault. Klienci będą mieli do wyboru 2 diesle (150 i 173 KM) oraz silnik benzynowy (172 KM)Rinspeed SqubaPrawdziwy rodzynek - elektryczny samochód, który potrafi także... nurkować! Za zanurzanie odpowiadają 2 silniki odrzutowe o mocy 3,6 kW (maksymalna głębokość 10 m), a za napęd pod wodą śruby z tyłu, także napędzane silnikami elektrycznymi (0,6 kW) - pojazd może się wówczas poruszać z prędkością 3 km/h. Prędkość maksymalna na lądzie 120 km/h. Czyżby James Bond szukał nowego środka lokomocji? Volkswagen Passat CCJeszcze nie trafił do sprzedaży, a już został ochrzczony mianem najładniejszego Passata wszech czasów. Dłuższy, szerszy i niższy - oto Passat w ładniejszym ubraniu quasi-coupé. Pod maską silniki benzynowe rozwijające nawet do 300 KM (w topowej wersji 3.6, z napędem na obie osie). Amatorom znacznie spokojniejszej i dużo ekonomiczniejszej jazdy przypadną do gustu diesle o mocy 140 i 170 KM. Wyprofilowanie tylnej kanapy przewiduje podróż na niej wyłącznie 2 pasażerówSkoda SuperbW lipcu na rynek trafi druga generacja największej ze Skód - Superba. Pod maską silniki od 105 do 260 KM, napęd 4x4, skrzynia DSG. Czesi nie wykluczają także wersji kombiSaab 9-4XStudyjny, kompaktowy SUV Saaba wzbudza coraz większe zainteresowanie. 2-litrowa, turbodoładowana jednostka może być zasilana E85 (paliwem zawierającym 85 proc. bioetanolu) i rozwija 300 koni mocy (przy zasilaniu zwykłą benzyną 245 KM). Napęd (debiutujący teraz w 9-3X) jest przekazywany na obie osie poprzez 6-stopniową, automatyczną skrzynię biegów. Debiut rynkowy Saaba jest spodziewany najwcześniej w 2009 rokuVolvo XC 60Długo pokazywane jako samochód studyjny, w Genewie w końcu zobaczymy seryjne wykonanie. Technika pochodzi od Land Rovera Freelandera i Forda Kugi. Debiut rynkowy planowany jest na późną jesień. Pod maską 2 diesle (165 i 185 KM) oraz turbodoładowana benzynowa jednostka 6-cylindrowa o mocy 285 KM
Nowości Genwskie 2008
Nowości Genwskie 2008
Nowości Genwskie 2008
Nowości Genwskie 2008
Nowości Genwskie 2008
Nowości Genwskie 2008
Nowości Genwskie 2008
Nowości Genwskie 2008
Nowości Genwskie 2008
Nowości Genwskie 2008