Elegancja i nowoczesna, niepowtarzalna stylistyka – to według Francuz ów sposób na wyróżnienie się w segmencie B. Co przyniósł najświeższy lifting C3?
Zmiany są kosmetyczne – odrobinę zmodyfikowany przód (bardziej w stylu C4 Picasso), nowe klosze tylnych lamp, ciekawsze kolory tapicerki i kilka elementów wyposażenia. Matowe czarne plastiki deski rozdzielczej urozmaicone sąszarą, lakierowaną na wysoki połysk listwą i elementami ze szczotkowanego aluminium – trzeba przyznać Francuzom, że wyczucie stylu to oni mają.
Płaskie siedziska przednich foteli ułatwiają wsiadanie, ale średnio sprawdzają się na zakrętach. Z tyłu najwygodniej będzie dzieciom – C3 nie rozpieszcza pod względem przestrzeni ani na nogi, ani nad głowami.
Najmocniejszej jednostce benzynowej nie brakuje wigoru. Moc rozwijana jest bardzo równomiernie, a we wnętrzu Citroëna panuje cisza. Jeśli sytuacja na drodze tego wymaga, wciśnięcie gazu powoduje żywiołową reakcję – właśnie tak powinien pracować napęd małego samochodu, który ma służyć nie tylko do toczenia się w korku.
Co ciekawe, w mieście nasze C3 spaliło dokładnie tyle, ile podaje producent (7,9 l/100 km) – jak na w gruncie rzeczy niewielki samochód to niemało, ale doceniamy szczerość Citroëna.
Zawieszenie C3 jest komfortowe, choć nie nazwalibyśmy go przesadnie miękkim. Niestety, na zakrętach nadwozie wyraźnie się wychyla, co pasażerowie dodatkowo odczuwają za sprawą płaskich foteli. Układ kierowniczy jest przeciętnie precyzyjny, a ESP wymaga niestety dopłaty.
Nasz testowy egzemplarz, po uwzględnieniu opcji kosztował ponad 70 tys. zł – dużo, ale wbrew pozorom dobrze wyposażeni konkurenci nie są tańsi.
Dane techniczne
Silnik – typ/cylindry/zawory benz./R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1598
Moc maksymalna (KM/obr./min) 120/6000
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min) 160/4250
Pojemność bagażnika (l) 300-1000
Masa własna/ładowność (kg) 1075/496
Pojemność zbiornika paliwa (l) 50
Długość/szerokość/wys. (mm) 3941/1728/1524
Galeria zdjęć
Nowe tylne światła to jeden z elementów C3 po face liftingu
Podstawowa odmiana C3 (z silnikiem 1.1) kosztuje od 43 950 zł
Dobre materiały, ładna stylistyka. W wyposażeniu odmłodzonego C3 znalazła się m.in. kolorowa kamera cofania – obraz z niej pojawia się na ekranie nawigacji
Na tylnej kanapie Citroena C3 dorośli mogą podróżować raczej na krótkich odcinkach. Najlepiej będą się tu czuły dzieci
Rozpylacz zapachów zintegrowany z nawiewami powietrza do kabiny to bardzo udany patent Citroena
Inni tego nie mają: przednia szyba Zenith w wersji Exclusive jest w wyposażeniu seryjnym
Po odsunięciu blendy pole widzenia z miejsca kierowcy jest olbrzymie
Bagażnik ma 300 l pojemności. Po rozłożeniu kanapy zyskujemy dodatkowe 700 l, ale powierzchnia nie jest płaska
Elegancja i nowoczesna, niepowtarzalna stylistyka – to według Francuzów sposób na wyróżnienie się w segmencie B