Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Nowy Citroen C3: moc ładnie opakowana

Nowy Citroen C3: moc ładnie opakowana

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Wiosną tego roku do sprzedaży trafił poddany lekkiemu retuszowi Citroën C3. Przetestowaliśmy wersję z najmocniejszym, 120-konnym silnikiem benzynowym 1.6, pochodzącym ze współpracy z BMW

Citroen C3
Zobacz galerię (9)
Auto Świat
Citroen C3

Elegancja i nowoczesna, niepowtarzalna stylistyka – to według Francuz ów sposób na wyróżnienie się w segmencie B. Co przyniósł najświeższy lifting C3?

Zmiany są kosmetyczne – odrobinę zmodyfikowany przód (bardziej w stylu C4 Picasso), nowe klosze tylnych lamp, ciekawsze kolory tapicerki i kilka elementów wyposażenia. Matowe czarne plastiki deski rozdzielczej urozmaicone sąszarą, lakierowaną na wysoki połysk listwą i elementami ze szczotkowanego aluminium – trzeba przyznać Francuzom, że wyczucie stylu to oni mają.

Płaskie siedziska przednich foteli ułatwiają wsiadanie, ale średnio sprawdzają się na zakrętach. Z tyłu najwygodniej będzie dzieciom – C3 nie rozpieszcza pod względem przestrzeni ani na nogi, ani nad głowami.

Najmocniejszej jednostce benzynowej nie brakuje wigoru. Moc rozwijana jest bardzo równomiernie, a we wnętrzu Citroëna panuje cisza. Jeśli sytuacja na drodze tego wymaga, wciśnięcie gazu powoduje żywiołową reakcję – właśnie tak powinien pracować napęd małego samochodu, który ma służyć nie tylko do toczenia się w korku.

Co ciekawe, w mieście nasze C3 spaliło dokładnie tyle, ile podaje producent (7,9 l/100 km) – jak na w gruncie rzeczy niewielki samochód to niemało, ale doceniamy szczerość Citroëna.

Zawieszenie C3 jest komfortowe, choć nie nazwalibyśmy go przesadnie miękkim. Niestety, na zakrętach nadwozie wyraźnie się wychyla, co pasażerowie dodatkowo odczuwają za sprawą płaskich foteli. Układ kierowniczy jest przeciętnie precyzyjny, a ESP wymaga niestety dopłaty.

Nasz testowy egzemplarz, po uwzględnieniu opcji kosztował ponad 70 tys. zł – dużo, ale wbrew pozorom dobrze wyposażeni konkurenci nie są tańsi.

Dane techniczne

Sil­nik – typ/cy­lin­dry/zawory benz./R4/16

Po­jem­ność sko­ko­wa (cm3) 1598

Moc mak­symalna (KM/obr./min) 120/6000

Mak­symalny moment ob­rotowy (Nm/obr./min) 160/4250

Pojemność bagażnika (l) 300-1000

Masa własna/ładowność (kg) 1075/496

Pojemność zbiornika paliwa (l) 50

Długość/szerokość/wys. (mm) 3941/1728/1524

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków