Tak naprawdę Golf VI nie jest zupełnie nowym autem, lecz gruntownie zmodernizowanym i lepiej wykonanym Golfem V. Konkurenci nie zasypiają gruszek w popiele i idą inną drogą. Pod koniec 2009 roku na salonie we Frankfurcie zobaczymy zupełnie nową Astrę, a jesienią 2010 roku nowego Focusa. Obydwaj rywale Golfa to zupełnie nowe konstrukcje. Menedżerowie z Wolfsburga chyba są świadomi ewentualnych kłopotów i dlatego już w 2012 r. zobaczymy zupełnie nowego Golfa siódmej generacji. Do tego czasu czekają nas nowe odmiany europejskiego bestselleru: nowy diesel 1.6 o mocy 90 lub 105 KM,nowe GTI o mocy 210 KM,170-konne GTD,1.2 TSI/105 KM,obydwie wersje BlueMotion (1.2 TSI oraz 1.6 TDI),R20T – topowy model o mocy 270 KM.

  • 1.0/90 lub 100 KM,1.6/150 i 180 KM,1.6 TDCI/90, 110 i 130 KM,2.0 TDCI/170 lub 200 KM.
  • 1.0 SIDI (3-cyl.), 70 KM,1.2 SIDI (4-cylindrowy), 90 i 110 KM,1.4 SIDI, 130 i 170 KM,1.6 SIDI, 190 i 220 KM,2.0 SIDI OPC – 250 KM; OPC-TCR – 300 KM,1.3 CDTI, 90 i 110 KM,1.6 CDTI, 125 i 150 KM,2.0 CDTI, 170 i 204 KM (odmiana OPC).