Nadwozie/jakość Za sprawą wysokiego nadwozia Vel Satis bardziej przypomina vana niż luksusową limuzynę. To ukłon w stronę klientów, po to by zajmowanie miejsca we wnętrzu nie wymagało zbyt wiele wysiłku. Teraz nisko położona linia dachu nie będzie przeszkadzała panom w kapeluszach bądź paniom z sylwestrowymi fryzurami. Pasażerowie zasiadają w wygodnych, przepastnych fotelach klubowych. Oparcie siedzenia regulowane jest w dwóch odcinkach. Atmosfera w pojeździe przypomina bardziej pokój wypoczynkowy niż wnętrze auta. Kolorystyka, materiały, a także design kokpitu - wszystko dopracowane w szczegółach. Najwybredniejsi powinni czuć się zadowoleni. Dwustrefowa klimatyzacja, zmieniarka CD, nawigacja satelitarna, skórzana tapicerka... można by wymieniać bez końca.Układ napędowy/osiągiTopowa jednostka o mocy 245 KM pozwala autu uzyskać dobre osiągi. Jednak na tle konkurentów, BMW 5 czy Mercedesa E, Renault Vel Satis zostaje z tyłu. Powód jest prosty: wyższe nadwozie i większa masa. Potężny moment obrotowy (330 Nm) sprawia, że auto uzyskuje świetną elastyczność. Współpraca automatycznej skrzyni biegów z silnikiem odbywa się w sposób płynny, choć czas redukcji biegu mógłby być nieco krótszy. Duża masa auta niekorzystnie wpływa na spalanie. Szczególnie w jeździe miejskiej staje się to dokuczliwe.Układ jezdny/komfort Bez zarzutu oceniamy zawieszenie pojazdu. Pokonywanie z dużą prędkością ostrych zakrętów nie powoduje nadmiernych wychyłów nadwozia, ani utraty stabilności. Charakterystyka zawieszenia jest raczej twarda, choć nie odczuwa się utraty komfortu. Znakomite wyciszenie wnętrza i wygodne fotele poprawiają atmosferę w przytulnym miejscu. Koszty/bezpieczeństwoAtuty Vel Satisa to cena i wyposażenie. W tej klasie wszystkie auta są drogie, ale na tle niemieckiej konkurencji cena Vel Satisa 3.5 V6 wydaje się być atrakcyjna. Pod względem wyposażenia wpływającego na komfort i bezpieczeństwo luksusowemu modelowi Renault niczego nie brakuje. Wysoki poziom bezpieczeństwa potwierdzają testy zderzeniowe Euro-NCAP, gdzie Vel Satis uzyskał najwyższą notę.
Nowy kierunek
Styl, jaki od pewnego czasu kreuje francuska marka, przeszedł najśmielsze oczekiwania. Stworzono luksusowy model odróżniający się od konkurencji nie tylko niecodzienną stylistyką, ale i znacznie większymi gabarytami.