Nadwozie/jakość Za sprawą wysokiego nadwozia Vel Satis bardziej przypomina vana niż luksusową limuzynę. To ukłon w stronę klientów, po to by zajmowanie miejsca we wnętrzu nie wymagało zbyt wiele wysiłku. Teraz nisko położona linia dachu nie będzie przeszkadzała panom w kapeluszach bądź paniom z sylwestrowymi fryzurami. Pasażerowie zasiadają w wygodnych, przepastnych fotelach klubowych. Oparcie siedzenia regulowane jest w dwóch odcinkach. Atmosfera w pojeździe przypomina bardziej pokój wypoczynkowy niż wnętrze auta. Kolorystyka, materiały, a także design kokpitu - wszystko dopracowane w szczegółach. Najwybredniejsi powinni czuć się zadowoleni. Dwustrefowa klimatyzacja, zmieniarka CD, nawigacja satelitarna, skórzana tapicerka... można by wymieniać bez końca.Układ napędowy/osiągiTopowa jednostka o mocy 245 KM pozwala autu uzyskać dobre osiągi. Jednak na tle konkurentów, BMW 5 czy Mercedesa E, Renault Vel Satis zostaje z tyłu. Powód jest prosty: wyższe nadwozie i większa masa. Potężny moment obrotowy (330 Nm) sprawia, że auto uzyskuje świetną elastyczność. Współpraca automatycznej skrzyni biegów z silnikiem odbywa się w sposób płynny, choć czas redukcji biegu mógłby być nieco krótszy. Duża masa auta niekorzystnie wpływa na spalanie. Szczególnie w jeździe miejskiej staje się to dokuczliwe.Układ jezdny/komfort Bez zarzutu oceniamy zawieszenie pojazdu. Pokonywanie z dużą prędkością ostrych zakrętów nie powoduje nadmiernych wychyłów nadwozia, ani utraty stabilności. Charakterystyka zawieszenia jest raczej twarda, choć nie odczuwa się utraty komfortu. Znakomite wyciszenie wnętrza i wygodne fotele poprawiają atmosferę w przytulnym miejscu. Koszty/bezpieczeństwoAtuty Vel Satisa to cena i wyposażenie. W tej klasie wszystkie auta są drogie, ale na tle niemieckiej konkurencji cena Vel Satisa 3.5 V6 wydaje się być atrakcyjna. Pod względem wyposażenia wpływającego na komfort i bezpieczeństwo luksusowemu modelowi Renault niczego nie brakuje. Wysoki poziom bezpieczeństwa potwierdzają testy zderzeniowe Euro-NCAP, gdzie Vel Satis uzyskał najwyższą notę.