Najnowszej Ibizie przypadła rola "testera". Będzie pierwszym autem, w którym znajdzie zastosowanie zupełnie nowa modułowa konstrukcja o nazwie "supermini".Dzięki niej przedstawiciele volkswagenowskiego segmentu B będą mogli być bardziej zróżnicowani wymiarami między sobą. W przypadku Ibizy IV długość wynosi 4052 mm (poprzedniczka - 3975 mm), o 7 mm zwiększono rozstaw osi (do 2469 mm), a rozstaw kół o 30 i 33 mm (1465/1457 mm). Dzięki tym tradycyjnym już przy zmianie modelu zabiegom udało się nie tylko wygospodarować więcej przestrzeni we wnętrzu, lecz także powiększyć pojemność bagażnika do 292 l (+ 25 l w stosunku do poprzedniczki).Klienci będą mieli do wyboru 6 jednostek napędowych - trzy benzynowe (1.2/70, 1.4/85 KM i 1.6/105 KM) oraz trzy diesle (1.4/80 KM, 1.9/90 i 105 KM). Niezależnie od pojemności i rodzaju silnika do przeniesienia napędu posłuży 5-biegowa skrzynia manualna. W trosce o środowisko Seatowi udało się zwiększyć udział części nadających się do recyklingu do 95 proc. i obniżyćemisję CO2 w silnikach benzynowych poniżej 120 g/km, a w dieslach 160 g/km. Samochód w polskich salonach Seata pojawi się wczesną jesienią i ma występowaćw trzech poziomach wyposażeniowych: Reference, Stylance i Sport. Podstawowy będzie obejmował m.in. ABS, czołowe i boczne poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane szyby przednie i centralny zamek z pilotem. Do każdej wersji silnikowej będzie można zamówić m.in. systemy ESP i TCS (kontrola trakcji). Oprócz tego lista opcji zawiera biksenonowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów (AFS), tylne czujniki parkingowe oraz zintegrowany z radiem system Bluetooth (do bezprzewodowego podłączenia telefonu komórkowego).Niestety, nie znamy jeszcze cen samochodu. W pierwszym okresie sprzedaży dostępna będzie tylko wersja 5-drzwiowa, odmiana 3d pojawi się kilka miesięcy później.
Nowy Seat Ibiza - auto jak z obrazka
Do tej pory wszystkie samochody grupy Volkswagenanależące do segmentu B korzystały z platformy podwoziowej Polo. Fabia i Ibiza/Cordoba z technicznego punktu widzenia różniły się więc niewiele.