Logo

Odmłodzona twarz

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Zmarszczki to zmora wszystkich kobiet. Żeby opóźnićpowstawanie ich lubje zniwelować, potrzebny jest dobry krem, a w krytycznych przypadkachskalpel. Specjaliści od marketingu po przeprowadzeniu kosmetycznego faceliftingu zdecydowali się odnowić karoserię Civica

Nadwozie/jakość

W zeszłym roku siódma generacja Civica została zmodernizowana. Nadwozie zachowało swoje wymiary i kształt klina. Stało się za to bardziej gładkie, reflektory mają przezroczystą szybę, a tylnym lampom nadano nowy kształt.

Większe zmiany zaszły w kabinie, konsolę centralną przykrywa metalizowana nakładka. Zauważalna jest poprawa jakości materiałów i ciekawsza kolorystyka w porównaniu z tą stosowaną w autach przed modernizacją.

Rozrywkę zapewnia seryjny radioodtwarzacz CD, a komfort klimatyzacja manualna (dopłata ok. 5 tys. zł). Ze względu na krótszy niż w 5-drzwiowym Civicu rozstaw osi pasażerowie tylnej kanapy mają mniej miejsca.

Bagażnik traci na funkcjonalności przez przymocowanie na stałe siedzisk kanapy - po złożeniu oparcia podłoga nie jest płaska. Dobre rozwiązanie to umieszczenie lewarka na panelu środkowym. Nie mieliśmy zastrzeżeń do rozplanowania oraz ilości schowków i uchwytów na napoje.

Układ napędowy/osiągi

Podstawowa jednostka nie zapewnia rekordowych prędkości i przyspieszeń. Samochód rozpędza się dynamicznie dopiero po przekroczeniu górnego zakresu obrotów - właśnie wtedy auto staje się też bardzo elastyczne.

Skrzynia biegów pracuje lekko i precyzyjnie. W porównaniu spalania Civica z wartościami mocniejszej o 7 koni Toyoty Corolli 1.4 Honda wypada nieco korzystniej. Średnia wartość 6,4 litra na 100 km to dobry wynik.

Układ jezdny/komfort

Tradycyjnie już w samochodach Hondy zawieszenie jest ich mocną stroną. Mimo sprężystego zestrojenianawet przy dużych nierówności do kabiny nie docierają odgłosy pracy w postaci niepokojących stuków.

Przy pokonywaniu ciasnych zakrętów kompaktowa Honda dzielnie sobie radzi. W żadnej z silnikowych wesji 3-drzwiowego Civica nie są oferowane systemy ASR i VSA (odpowiednik ESP). Duży jak na auto kompaktowe promień skrętu utrudnia manewry.

Koszty/bezpieczeństwo

W testach zderzeniowych Euro-NCAP Honda Civic uzyskała cztery gwiazdki za bezpieczeństwo ogólne - to dobra nota w tej klasie aut. Płacąc prawie 56 tys. zł, otrzymamy ładny, trzydrzwiowy kompakt z oszczędnym silnikiem i przyzwoitym wyposażeniem. Za dodatkowy atut uznaliśmy trzyletnią gwarancję na podzespoły mechaniczne.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: