Nadwozie/jakość
W zeszłym roku siódma generacja Civica została zmodernizowana. Nadwozie zachowało swoje wymiary i kształt klina. Stało się za to bardziej gładkie, reflektory mają przezroczystą szybę, a tylnym lampom nadano nowy kształt.
Większe zmiany zaszły w kabinie, konsolę centralną przykrywa metalizowana nakładka. Zauważalna jest poprawa jakości materiałów i ciekawsza kolorystyka w porównaniu z tą stosowaną w autach przed modernizacją.
Rozrywkę zapewnia seryjny radioodtwarzacz CD, a komfort klimatyzacja manualna (dopłata ok. 5 tys. zł). Ze względu na krótszy niż w 5-drzwiowym Civicu rozstaw osi pasażerowie tylnej kanapy mają mniej miejsca.
Bagażnik traci na funkcjonalności przez przymocowanie na stałe siedzisk kanapy - po złożeniu oparcia podłoga nie jest płaska. Dobre rozwiązanie to umieszczenie lewarka na panelu środkowym. Nie mieliśmy zastrzeżeń do rozplanowania oraz ilości schowków i uchwytów na napoje.
Układ napędowy/osiągi
Podstawowa jednostka nie zapewnia rekordowych prędkości i przyspieszeń. Samochód rozpędza się dynamicznie dopiero po przekroczeniu górnego zakresu obrotów - właśnie wtedy auto staje się też bardzo elastyczne.
Skrzynia biegów pracuje lekko i precyzyjnie. W porównaniu spalania Civica z wartościami mocniejszej o 7 koni Toyoty Corolli 1.4 Honda wypada nieco korzystniej. Średnia wartość 6,4 litra na 100 km to dobry wynik.
Układ jezdny/komfort
Tradycyjnie już w samochodach Hondy zawieszenie jest ich mocną stroną. Mimo sprężystego zestrojenianawet przy dużych nierówności do kabiny nie docierają odgłosy pracy w postaci niepokojących stuków.
Przy pokonywaniu ciasnych zakrętów kompaktowa Honda dzielnie sobie radzi. W żadnej z silnikowych wesji 3-drzwiowego Civica nie są oferowane systemy ASR i VSA (odpowiednik ESP). Duży jak na auto kompaktowe promień skrętu utrudnia manewry.
Koszty/bezpieczeństwo
W testach zderzeniowych Euro-NCAP Honda Civic uzyskała cztery gwiazdki za bezpieczeństwo ogólne - to dobra nota w tej klasie aut. Płacąc prawie 56 tys. zł, otrzymamy ładny, trzydrzwiowy kompakt z oszczędnym silnikiem i przyzwoitym wyposażeniem. Za dodatkowy atut uznaliśmy trzyletnią gwarancję na podzespoły mechaniczne.