Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Opel Astra IV - Kompaktowa doskonałość

Opel Astra IV - Kompaktowa doskonałość

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Im bliżej oficjalnej premiery czwartej generacji Astry, tym Opel chętniej chwali się kolejnymi szczegółami technicznymi dotyczącymi tego oczekiwanego na rynku modelu. Niespełna miesiąc temu opublikowaliśmy pierwsze oficjalne zdjęcie, teraz niemiecki koncern ujawnił następne – prezentujące kompaktowe auto w pełnej okazałości. Podano też kilka danych technicznych.

Opel Astra IV - Kompaktowa doskonałość
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Opel Astra IV - Kompaktowa doskonałość

Pięciodrzwiowa Astra hatchback ma 4,42 m długości (obecna generacja 4,25 m) i o 71 mm większy od poprzednika rozstaw kół. Sylwetka wyróżnia się atrakcyjnie prowadzoną linią karoserii z mocno pochyloną szybą przednią i ostro ściętym tyłem. Jak mówi Mark Adams, wiceprezes ds. designu General Motors Europe: „Nowa Astra wykorzystuje elementy stylistyczne wprowadzone w modelu Insignia, jak skrzydło i ostrze, ale zinterpretowane na nowo, ponieważ ważne jest by każdy model Opla miał własną osobowość. To dlatego widoczne są podwójne skrzydła każdego ze świateł tylnych i dynamiczna, odwrócona, ostra linia boczna, wizualnie łącząca się z linią tylnej szyby i tylnym słupkiem”. Te charakterystyczne kształty znajdziemy także we wnętrzu, m.in. w kierownicy, drążku skrzyni biegów i konsoli środkowej.

Ergonomiczne przednie fotele Astry mają zagwarantować optymalne podparcie pleców i komfort podróżowania kierowcy oraz pasażerów. Duży nacisk położony też został na jakość materiałów wykończeniowych.

W konstrukcji Opla Astry IV zastosowano wiele rozwiązań technicznych z modelu Insignia. Są to m.in.: mechatroniczne podwozie z „inteligentnym”, elektronicznym systemem sterowania FlexRide, który dostosowuje się do zmian stylu jazdy i prędkości auta, a przy tym pozwala kierowcy na wybór jednego z trzech trybów amortyzacji (Standard, Sport i Tour), system bi-ksenonowych świateł Adaptive Forward Lighting (AFL+), zmieniający natężenie i i zasięg zależnie od stylu jazdy i warunków drogowych (9 trybów oświetleniowych), oraz układ Opel Eye rozpoznający znaki drogowe i ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.

Oferta jednostek napędowych nowego Opla Astry obejmie 8 silników, w tym wysokoprężne o pojemnościach od 1,3 do 2,0 l i mocach od 95 do 160 KM oraz benzynowe 1,4-1,6 l o mocach od 100 do 180 KM. Nowością będzie 140-konny motor 1.4 turbo, który zastąpi stosowaną dotychczas jednostkę 1.8.Publiczny debiut modelu odbędzie się 17 września.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:Nowe
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków