Co ważne, jego produkcja będzie odbywać się także w Polsce w Gliwicach.Nie ma jeszcze jasności co do nazwy nowej generacji kompaktu. Trwają spekulacje, że Opel zechce pożegnać się z Astrą dla podkreślenia zupełnie innej jakości i charakteru modelu. Tak samo w przypadku większej Vectry - kolejne auto klasy średniej Opla, które oficjalnie zadebiutuje latem podczas British Motor Show, nazywać się będzie Insignia.Kompakt koncernu powstaje na zupełnie nowej płycie podłogowej, którą będzie dzielił z innymi modelami marek General Motors, m.in. Saabem 9-1, Chevroletem Voltem i kolejną generacją Lacetti. Globalna platforma otworzy także przed Astrą (przyjmijmy umownie tę nazwę) rynki pozaeuropejskie: azjatyckie i południowoamerykańskie. Auto ma być sprzedawane także w USA pod marką Saturn i w Australii jako Holden. Tak jak obecny model, nowy kompakt najpierw wejdzie do sprzedaży w wersjach 3- i 5-drzwiowych różniących się nie tylko dodatkową parą drzwi, lecz także charakterem. Pierwszy będzie w stylu sportowego coupé z agresywniej prowadzoną linią dachu, drugi bardziej funkcjonalny, choć nie mniej atrakcyjny. Później dołączą rodzinne kombi, sedan oraz coupé-kabriolet TwinTop.Jak widać na komputerowych wizualizacjach, nowa Astra ma odważną stylistykę. W przedniej części widać wyraźne inspiracje większą Insignią. Wznosząca się linia boczna ze ściętymi słupkami C i tylnymi bocznymi szybkami to z kolei cecha, która wyróżniać będzie również inne przyszłe modele Opla.We wnętrzu zastosowane zostaną wzorcowe materiały wykończeniowe, a na liście wyposażenia seryjnego znajdą się m.in. Bluetooth do podłączenia telefonu komórkowego czy zintegrowany system nawigacyjno-rozrywkowy. Źródłem napędu Astry będą silniki benzynowe i wysokoprężne o pojemnościach od 1,4 do 2,0 l i mocach od 75 do 250 KM. Ten ostatni trafi do odmiany OPC, która zyska ponadto stały napęd na obie osie. Opel zapowiada także wersję FlexFuel przystosowaną do zasilania bioetanolem. Pokrewieństwo z Voltem pozwala przypuszczać, że w ofercie pojawi się także wersja hybrydowa spalinowo-elektryczna.