Astrę kombi zaprojektowano na platformie hatchbacka. Auto ma identyczny rozstaw osi (2685 mm) oraz niemal taki sam rozstaw kół z przodu i z tyłu (1544 oraz 1558 mm).
Z pięciodrzwiowego modelu przejęto też rozwiązania układu jezdnego, w tym wielowahaczową oś tylną z drążkiem Watta (przenosi siły boczne podczas skręcania, poprawiając właściwości trakcyjne samochodu). Oczywiście, nastawy układu dostosowano do zwiększonej ładowności modelu. W ramach opcji dostępne będzie adaptacyjne zawieszenie FlexRide, dopasowujące amortyzację do warunków drogowych, a także dające kierowcy możliwość wyboru jednego z trzech trybów pracy: standardowego, Sport (dodatkowo zmieniają się reakcje przepustnicy i układu kierowniczego) oraz najbardziej komfortowego – Tour.
Wnętrze Astry Sports Tourer wyróżnia się wysoką jakością wykończenia i dużą przestronnością. Bagażnik przy standardowym ustawieniu siedzeń ma pojemność 500 l, a po ich rozłożeniu – 1550 l. Astra jest pierwszym kompaktowym kombi wyposażonym w system FlexFold, który pozwala na rozkładanie każdej z części asymetrycznie dzielonej kanapy (w stosunku 60:40) za pomocą przycisków umieszczonych na ściankach bocznych bagażnika. Wystarczy je wcisnąć, a właściwe oparcie automatycznie złoży się bez potrzeby jakiejkolwiek asysty ze strony użytkownika. Warto pokreślić, że maksymalna długość przestrzeni ładunkowej auta sięga 1835 mm (o 28 mm więcej niż w trzeciej generacji modelu).
Gama jednostek napędowych obejmie 8 silników rozwijających moc od 95 do 180 KM, w tym nowy benzynowy 1.4 turbo o mocy 120 KM (z 6-biegową przekładnią manualną lub automatyczną). Po raz pierwszy w Oplu zadebiutuje też technologia Start/Stop, która najpierw dostępna będzie w ekologicznej wersji wysokoprężnej ecoFLEX 1.3 CDTI o mocy 95 KM.
PODSUMOWANIE - Opel może być spokojny o sukces kolejnej wersji nadwoziowej Astry. Już hatchback, na którego w ciągu pierwszego półrocza 2010 roku przyjęto ponad 160 tys. zamówień, okazał się prawdziwym hitem, a z dotychczasowego doświadczenia koncernu wynika, że sprzedaż kombi będzie stanowić średnio 25 proc. całego wolumenu modelu. Sports Tourer wygląda naprawdę dobrze i ma bogatą paletę jednostek napędowych.