To już czwarta odmiana nadwoziowa modelu. Do sprzedaży wejdzie na początku sezonu letniego. Przewiewna elegancjaSłoneczna Sardynia to idealne miejsce na pierwsze jazdy testowe nowym modelem. Tu w uroczych zakątkach wyspy mogliśmy przekonać się, jaka naprawdę jest Astra TwinTop.Pierwsze punkty auto zdobywa za stylistykę. W obydwu swoich wcieleniach nowy Opel jest bowiem bardzo atrakcyjny i zwraca na siebie uwagę. Jako coupé piękną linią dachu przywołuje skojarzenia z legendarną już Calibrą. Nieskrywana elegancja to z kolei zasługa doskonałych proporcji kabrioletu (TwinTop ma długość 4476 mm, szerokość 1759 mm i wysokość1411 mm). Standardowo auto wyposażone jest w 16-calowe alufelgi z oponami o rozmiarze 205/55 R 16.5 silników elektrycznych, 8 hydraulicznych cylindrów, 13 czujników i 14 łączników kinematycznych odpowiada za płynną przemianę modelu z coupé w kabriolet. Proces ten trwa niewiele ponad 30 s i można to robić podczas jazdy z prędkością do 30 km/h. Nowatorski, 3-częściowy dach zaprojektowany przez firmę Car Top Systems (współpracuje również z Mercedesem i Porsche) chowa się pod klapą bagażnika. Pojemność tego ostatniego w zależności od położenia dachu wynosi od 205 l przy złożonym hardtopie do 440 l przy rozłożonym. Przydatnym rozwiązaniem jest system Easy-Load, który w fazie cabrio w momencie otwarcia klapy bagażnika podnosi o 25 cm w górę elementy schowanego tam dachu, przez co powiększa otwór załadunkowy i ułatwia wkładanie bagażu.Wewnątrz na przednich miejscach siedzi się bardzo wygodnie, natomiast tylne siedzenia mimo zapewnień Opla o dużej przestronności nadają się jedynie dla dzieci. Ograniczona jest też przestrzeń nad głową (oczywiście tylko w fazie coupé). Deska rozdzielcza została przejęta z innych wersji Astry. Jakość materiałów wykończeniowych nie budzi zastrzeżeń, podobnie jak poziom wyposażenia modelu. Już w podstawowej wersji standardem ma być m.in. klimatyzacja, radioodtwarzacz CD, komputer pokładowy, tempomat, podgrzewane i elektrycznie sterowane lusterka, elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek i obszyta skórą kierownica.Szybki i pewny Podobnie jak inne wersje kompaktu Opla TwinTop może być wyposażony w interaktywny układ jezdny IDS Plus z systemami CDC (stałej kontroli amortyzacji), ESP Plus (program stabilizacji toru jazdy) i wspomaganie nagłego hamowania. Podczas jazdy z zamk-niętym dachem auto zachowuje się bardzo komfortowo, pewnie trzyma się w zakrętach i jest dobrze wyciszone we wnętrzu. Trochę gorzej, gdy chcemy delektować się jazdą kabrioletem. Wtedy daje o sobie znać słabsza sztywność skrętna nadwozia. Odczuwa sięto jednak tylko podczas pokonywania nierównościi przejawia się trzeszczeniem elementów karoserii. Na dobrej nawierzchni spisuje się bez zarzutu. Jak w większości cabrio powyżej 80 km/h pęd powietrza staje się uciążliwy dla pasażerów siedzących z tyłu.TwinTop oferowany będzie w pięciu wersjach silnikowych, wśród których nowością w gamie Opla jest benzynowa jednostka o pojemności 1,8 l osiągająca moc 140 KM. Zapewnia ona dobre osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Pomysł na dwa samochody w jednym to już sprawdzone rozwiązanie. W tym segmencie obecne są już Peugeot 307 CC i Renault Mégane CC. Wkrótce dołączą do nich Volkswagen Eos i Ford Focus Coupé-Cabriolet. Na korzyść Opla ma przemawiać cena - średnio o 3 tys. euro niższa od konkurencji.
Opel Astra TwinTop - Dobrze się składa...
Opel poszedł za ciosem. Po udanym debiucie Tigry TwinTop przyszedł czas na wcielenie coupécabrio popularnej Astry.