Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Opel Meriva - Z drzwiami pod wiatr

Auto zwraca na siebie uwagę, a charakterystyczny układ grilla, reflektorów, tylnych bocznych szyb i słupka C to typowe rozwiązanie dla nowej szkoły stylistycznej koncernu. Ale nie tylko design jest mocną stroną studyjnej Merivy. W modelu tym zastosowano nowatorski układ tylnych drzwi, tzw. FlexDoors, dzięki któremu otwierają się one "pod wiatr" i pod kątem 90 stopni, zapewniając swobodny dostęp do obszernego wnętrza. Co ciekawe, nie zrezygnowano tu ze słupka środkowego i drzwi przednie i tylne można otwierać niezależnie od siebie. Poprawia to nie tylko funkcjonalność, lecz także zwiększa odporność samochodu na uderzenia w bok nadwozia.

Opel Meriva powstał na wydłużonej platformie obecnej generacji Corsy. Ma bardzo funkcjonalne i modularne wnętrze, do którego zaadaptowano z obecnego modelu system składania i przesuwania siedzeń Flex-Space.

Pojemność bagażnikaw zależności od konfiguracji foteli sięga od 415 do 1420 l. Nowością jest zespół zabudowanych schowków między fotelami z przodu i z tyłu, tzw. FlexConsole, który można przesuwać lub wyjmować.

Źródłem napędu Opla Merivy jest nowy, turbodoładowany silnik o poj. 1,4 l. Do wersji seryjnej trafią jednostki znane z dotychczasowej generacji,w tym diesle 1.3 i 1.7 CDTI o mocach od 75 do 125 KM. Wszystkie będą seryjnie wyposażone w system start-stop obniżający zużycie paliwa. Wyłącza on silnik podczas zatrzymania samochodu, np. na światłach, i automatycznie uruchamia ponownie w momencie wciśnięcia pedału gazu i zdjęcia nogi z hamulca. Fanów sportowych emocji ucieszy fakt, że w ofercie nie zabraknie topowej odmiany OPC z turbodoładowaną jednostką benzynową o pojemności 1,6 l i mocy 189 KM. Opel planuje również prezentację ekonomicznej i ekologicznej odmiany hybrydowejz silnikiem 1.3 CDTI i małą jednostką elektryczną.

Opel Meriva ma pojawić się w sprzedaży na rynku europejskim na początku przyszłego roku. Głównymi konkurentami będą Mini Clubman, Volkswagen Golf Plus oraz bazujący na najnowszej generacji Fiesty nowy mikrovan Forda.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: