Niestety, ciągła gotowość silnika do pracy na wysokich obrotach kosztuje. W teście Opel Vectra uzyskiwał wynik 10 l/100 km. To znacznie więcej niż w przypadku 2,2-litrowego motoru, który do "setki" przyspiesza tylko 0,3 s wolniej. Vectra 2.0T w wersji Cosmo ma cenę zbliżoną do Mazdy 6 2.5, ale jest ubożej wyposażona, uzyskuje gorsze przypieszenia i ma ciaśniejsze niż rywal wnętrze.
Opel Vectra - Dużo mocy zawsze w gotowości
Choć dni Opla Vectry są już policzone (sprzedaż Insigni rusza jesienią), to wcale nie znaczy, że model nie jest wart zainteresowania. Pod względem ilości miejsca dla pasażerów nie dorównuje najnowszym rywalom klasy średniej, ale też trudno tu mówić o ciasnocie. Pojemnością bagażnika ustępuje nowemu Mondeo, ale wśród innych klasowych rywali Vectra z 500--litrowym kufrem nie ma powodów do wstydu. Mocną stroną testowanej wersji Opla Vectra jest silnik. 2-litrowa jednostka dzięki turbinie osiąga 175 KM. Ale nie tylko moc jest tu najważniejsza, także wysoki moment obrotowy dostępny już od 2500 obr./min. To dzięki niemu każdorazowe wciśnięcie pedału gazu niezależnie od położenia wskazówki obrotomierza sprawia, że samochód natychmiast przyspiesza.