Logo
TestyTesty nowych samochodówOpel Vectra OPC - W tej klasie najlepszy

Opel Vectra OPC - W tej klasie najlepszy

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Mając 280-konny silnik 2.8 V6 z podwójnym turbodoładowaniem, okazuje się to nie takie trudne. Trzeba przyznać, że jednostka napędowa sprawia bardzo korzystne wrażenie.Błyskawicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu i jeszcze szybciej przekazuje cały moment obrotowy na przednią oś poprzez 6-stopniową skrzynię biegów. Przyjemne jest rasowe brzmienie silnika i satysfakcja, jaką wywołuje świadomość, że na osiągnięcie "setki" potrzeba tylko 6,3 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Z mocnym silnikiem współgrają precyzyjny układ kierowniczy oraz zawieszenie. W tym ostatnim zastosowano nową generację układu IDS Plus, który koordynuje działanie systemów ABS, ESP, kontroli trakcji i amortyzacji, nie tylko gwarantując bezpieczne prowadzenie, lecz także wysoki komfort jazdy. Co ważne, elektronika nie przeszkadza kierowcy i "wtrąca się" tylko w sytuacjach ekstremalnych. Nastawy zawieszenia można dodatkowo usztywnić, wciskając na konsoli przycisk Sport.Zmienia się wtedy nie tylko zakres amortyzacji, lecz także szybsze są reakcje przepustnicy. Ostre zakręty nie robią wówczas na aucie większego wrażenia. Gorzej jest na drodze z koleinami, które potrafią wprowadzić do jazdy sporo nerwowości. To jednak typowe dla większości aut sportowych.

Udostępnij:
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Nowe
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium