Mając 280-konny silnik 2.8 V6 z podwójnym turbodoładowaniem, okazuje się to nie takie trudne. Trzeba przyznać, że jednostka napędowa sprawia bardzo korzystne wrażenie.Błyskawicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu i jeszcze szybciej przekazuje cały moment obrotowy na przednią oś poprzez 6-stopniową skrzynię biegów. Przyjemne jest rasowe brzmienie silnika i satysfakcja, jaką wywołuje świadomość, że na osiągnięcie "setki" potrzeba tylko 6,3 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Z mocnym silnikiem współgrają precyzyjny układ kierowniczy oraz zawieszenie. W tym ostatnim zastosowano nową generację układu IDS Plus, który koordynuje działanie systemów ABS, ESP, kontroli trakcji i amortyzacji, nie tylko gwarantując bezpieczne prowadzenie, lecz także wysoki komfort jazdy. Co ważne, elektronika nie przeszkadza kierowcy i "wtrąca się" tylko w sytuacjach ekstremalnych. Nastawy zawieszenia można dodatkowo usztywnić, wciskając na konsoli przycisk Sport.Zmienia się wtedy nie tylko zakres amortyzacji, lecz także szybsze są reakcje przepustnicy. Ostre zakręty nie robią wówczas na aucie większego wrażenia. Gorzej jest na drodze z koleinami, które potrafią wprowadzić do jazdy sporo nerwowości. To jednak typowe dla większości aut sportowych.
Opel Vectra OPC - W tej klasie najlepszy
Trudno w klasie średniej znaleźć auto o podobnych parametrach, jakie ma Vectra OPC, oferowane za dość rozsądne pieniądze. W kategorii osiągów Opel udanie rywalizuje także ze znacznie droższymi konkurentami spod znaku Audi czy BMW.