Nowa twarz oraz zmienione wnętrze
Wygląd samochodu został w zeszłym roku nieco odmieniony. Najważniejszą różnicą są inne reflektory. W miejsce wąskich lamp zastosowano większe, zachodzące wysoko na maskę. Lifting objął także elementy wnętrza.
W miejsce trzyramiennej kierownicy zastosowano czteroramienną, a na zmienionej desce rozdzielczej pojawiły się duże wloty powietrza. Inny jest także wzór wskaźników, które nadal pozostały czytelne.Do samochodu wsiada się przez tradycyjnie otwierane drzwi przednie oraz odsuwane po obu stronach tylne.
Wnętrze Partnera swobodnie mieści pięciu pasażerów bez obawy o brak miejsca na nogi lub nad głową. Przestrzeni nie brakuje także wtedy, gdy komplet pasażerów stanowią osoby dorosłe.
Dzięki wysoko umieszczonym, sprężystym fotelom wygodnie podróżuje się także na dłuższych trasach bez obawy o ból pleców. Wysokie usytuowanie foteli zapewnia także poprawną widoczność we wszystkich kierunkach. W obserwacji sytuacji za samochodem pomagają również duże lusterka. Wnętrze jest bardzo funkcjonalne.
Mnóstwo tu schowków pomagających w utrzymaniu porządku w kabinie
Jeden z nich umieszczono przed pasażerem z przodu, a na drzwiach są obszerne kieszenie. Konstruktorzy sprytnie zaplanowali przestrzeń nad głowami pasażerów. Nad przednią szybą umieszczona została duża półka, pośrodku której wygospodarowano zamykany pojemnik na płyty kompaktowe.
Nad głowami osób siedzących z przodu znajdują się także dwa zamykane schowki. Oprócz tego osoby, które zdecydują się na dokupienie airbagu pasażera lub poduszek bocznych, w komplecie otrzymują także dodatkowy schowek pod fotelem pasażera.
Funkcjonalność auta w testowanej wersji podwyższało także składane do przodu oparcie fotela pasażera. W ten sposób tworzy się praktyczny stolik.
Osoby wożące ze sobą często duże ilości ładunku będą zadowolone z Partnera
Przy bagażniku o pojemności 624 litrów nie stanowi to żadnego problemu, nawet gdy autem jedzie komplet pasażerów. Partner może posłużyć także jako pomocnik podczas przeprowadzki. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa pomieści aż 2800 litrów bagażu.
Łatwe jest składanie tylnej kanapy. Najpierw należy opuścić oparcie, a następnie złożyć je wspólnie z siedziskiem. Powstaje w ten sposób równa powierzchnia ładunkowa. Ta operacja nie jest możliwa w modelu z homologacją ciężarową, bo wówczas przeszkadzają kratka oraz metalowa przegroda umieszczone za oparciem tylnego siedzenia.
Wersja ciężarowa kosztuje tyle samo co osobowa. Łatwy załadunek bagażnika umożliwiają nisko poprowadzona krawędź oraz duża klapa. Tyle tylko, że podczas jej zamykania problem mogą mieć niższe osoby. Tylne drzwi unoszą się dość wysoko, a poza tym są dość ciężkie. Jako bezpłatna opcja dostępne są także podwójne drzwi otwierane na boki.
Silnik mało pali, ale brakuje mu dynamiki
Testowany model wyposażony był w 1,6-litrowy silnik o mocy 109 KM. Dynamika nie należy do jego mocnych stron. Na osiągnięcie "setki" potrzeba ponad 13 sekund. Renault Kangoo o mocy 95 KM przyspiesza w 10,7 sekundy. Także elastyczność nie reprezentuje wysokiego poziomu. Bezpiecznie wyprzedzać da się tylko po zredukowniu biegu.
Dynamicznie jeździć Partnerem 1,6 można tylko wtedy, gdy korzysta się z górnego zakresu obrotów silnika. Niestety wówczas oprócz prędkości wzrasta również głośność jednostki napędowej.
Zapotrzebowanie na paliwo da się zaakceptować. Przy tej masie samochodu podczas jazdy w mieście powinno wystarczyć maksymalnie 10 litrów na "setkę". Dużo lżejsze Kangoo potrzebuje w mieście 10,8 litra benzyny na 100 kilometrów.
Zawieszenie Partnera zostało miękko zestrojone
Świetnie łagodzi wszelkie nierówności naszych dróg. Jednak podczas szybkiego przejeżdżania zakrętów kierowca powinien uważać, bo wysokie nadwozie poważnie przechyla się. Natomiast mimo dużej powierzchni bocznej samochód wykazuje odporność na podmuchy wiatru.
Także podczas zmiany pasa ruchu na koleinach Partner zachowuje się stabilnie. W testowanej wersji auto nie jest bardzo drogie, ale też wyposażone niezbyt obficie.
Dokupienia wymaga nawet poduszka pasażera, która w komplecie z airbagami bocznymi kosztuje 1804 zł. Za ABS trzeba zapłacić 2377 złotych, a za klimatyzację 4098 złotych. Po dodaniu tych elementów Partner kosztuje już 53 517 zł.