Nadwozie/jakość
Jakkolwiek wnętrze Ignisa nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle konkurencji, wiele poprawiło się tu w stosunku do starszych modeli japońskiej firmy.
Materiałowo kokpit robi korzystne wrażenie - choć szaro tu i nieco monotonnie (trochę żywsza atmosfera panuje we wnętrzu kokpitu po włączeniu świateł - pojawia się kontrastowe, czerwone podświetlenie), wydaje się, że plastikowe elementy nie będą klekotać po kilku latach eksploatacji.
W testowej wersji rozrywkę zapewnia dobry radioodtwarzacz CD, w Ignisie 1.3 (a prawdopodobnie i 1.5) zarezerwowany dla najbogatszej odmiany wyposażeniowej GS. Inne elementy wpływające na komfort jazdy to: elektryczne sterowanie przednich szyb, podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka, klimatyzacja manualna.
Układ napędowy/osiągi
Nie można powiedzieć, aby Ignis 1.5 cierpiał na niedostatek mocy, jeśli wziąć pod uwagę wymiary auta i wysoko położony środek ciężkości. I tak pełne wykorzystywanie osiągów wymaga odwagi.
Jednak jeżeli chodzi o wyższość Ignisa 1.5 nad oferowaną obecnie wersją 1.3, to jest ona niewielka. Byż może dlatego, że na wciśnięcie pedału gazu silnik natychmiast reaguje nie tylko przyspieszeniem, lecz także dość dobrze słyszalnym "warknięciem". Skrzynia biegów jest precyzyjna, ale wybieraniu kolejnych przełożeń towarzyszy opór wyczuwalny na lewarku.
Układ jezdny/komfort
Zawieszenie jest sprężyste, nawet duże nierówności nie docierają w postaci stuków do wnętrza. Duży jak na auto miejskie prześwit umożliwia bezstresowe pokonywanie niewielkich odcinków nierównych, niekoniecznie asfaltowych dróg.
Jednak pokonywanie ciasnych zakrętów z dużą prędkością powoduje odczuwalny uślizg samochodu. Trzeba pamiętać o tym na śliskiej nawierzchni.
Koszty/bezpieczeństwo
Cena na razie nie jest znana, natomiast jeśli chodzi o wyposażenie, to prawdopodobnie nie będzie odbiegać od wersji 1.3. W standardzie (odmiana GC) znajduje się ABS, wspomaganie kierownicy, obrotomierz, dwa airbagi, dzielone oparcie tylnej kanapy.
Klimatyzację można zamówić do każdej wersji (w najbogatszej GS - seryjna), nie dotyczy to już jednak radia, elektrycznego sterowania szyb oraz bocznych poduszek powietrznych i aktywnych zagłówków.