Tym samym osiągnął wymiary innych klasowych rywali - Fiata Grande Punto i Renault Clio najnowszej generacji. VW Polo jest o 11 cm krótszy - prawdziwe mini w klasie B. Dynamiczny design, przestronne wnętrzeCo taki przyrost przynosi pasażerom, widzimy natychmiast po zajęciu miejsca w kabinie - z przodu jest naprawdę przestronnie, co daje się odczuć zwłaszcza na szerokości. Z tyłu takiego wrażenia już nie mamy, ale późniejsze testy wykażą, o ile "207" jest większa od poprzednika i jak to wygląda na tle konkurencji. Pewne jest natomiast, że bagażnik uległ powiększeniu - teraz ma 270 l ("206" - 245 l). Nawet bazowa wersja ma składaną i dzieloną kanapę. Podobnie jak do wyglądu zewnętrznego, tak i do kokpitu styliści Peugeota podeszli z dużym rozmachem - bardzo ładnie i niepowtarzalnie. Do pierwszych jazd wybraliśmy auto z nowym silnikiem wysokoprężnym 1.6/109 KM zfiltrem cząstek stałych FAP (usuwającym sadzę ze spalin diesla). Motor ten został opracowany wspólnie z Fordem. W efekcie powstała cicha, mocna i chętnie wchodząca na obroty jednostka, która w połączeniu z 5-biegową skrzynią robi bardzo dobre wrażenie. Gdy dodamy do tego właściwie dozowane wspomaganie kierownicy, jazda dieslem dostarcza nam naprawdę dużo frajdy. Jak wiele innych nowych konstrukcji także "207" jest zadziwiająco twarda - przynajmniej na 17-calowych oponach naszego testowego egzemplarza. Do tego silnika jeszcze to jakoś pasuje, ale niektórym takie zestrojenie zawieszenia może nie przypaść do gustu - ostatecznie "207" to nie sportowy samochód, a raczej auto miejskie. Sprzedaż auta w Polsce rozpocznie się w połowie roku. Początkowo będą dostępne dwa silniki benzynowe (88 i 109 KM) oraz wspomniany wcześniej 109-konny turbodiesel. Na jesieni dołączą do nich także 73-konna "benzyna" 1.4 oraz motory pochodzące z kooperacji z BMW - 1.6/115 KM oraz turbodoładowany 150 KM. Wersja 1.6 HDi o mocy 90 koni z FAP-em trafi do sprzedaży najprawdopodbniej dopiero za kilka miesięcy.Auto b'dzie dost'pne w 4 wersjach wyposażeniowych. Podstawowa wersja ma mieć m.in. 6 airbagów, ABS z asystentem awaryjnego hamowania, elektrycznie sterowane szyby z przodu oraz centralny zamek. W Europie Zachodniej podstawowa odmiana ma kosztować 11 650 euro. Wzorem Fiata i Renault poczciwa "206" będzie nadal sprzedawana. Polskie ceny "207" poznamy za kilka tygodni.Trochę historii...A wszystko zaczęło się w 1929 roku. Wtedy właśnie pojawił się model 201 - pierwszy Peugeot z "dwójką" z przodu i zerem pośrodku. Seria 200 (202, 203 itd.) okazała się potem bardzo ważna dla firmy - 1/3 wszystkich aut z lwem na masce nosiła właśnie takie oznaczenie. Przede wszystkim były to dwa bestsellery - 205 (od 1983 roku blisko 5,3 mln sztuk) oraz 206 (od 1998 roku 5,4 mln aut). Nową "207" czeka więc nie lada wyzwanie. Czy auto mu sprosta?
Peugeot 207 - nowy koń pociągowy Peugeota
Duży, charakterystyczny dla ostatniej linii modelowej Peugeota wlot powietrza czy umieszczona pod ostrym kątem przednia szyba i zaokrąglony tył sprawiają, że stojące na ulicy auto wygląda bardzo dynamicznie. W porównaniu z "206" nowy model znacznie urósł - o 21 cm na długość (4,03 m), prawie o 10 cm na szerokość (1,75 m) oraz o blisko 5 cm na wysokość (1,47 m).