Obecnie małe auto Peugeota jest najchętniej kupowanym samochodem w Europie!207 SW doceni mała rodzina. Auto jest dłuższe od hatchbacka o 119 mm i wyższe o 38 mm (z relingami o 88 mm). Ma też inne nachylenie dachu, które zapewnia więcej przestrzeni na wszystkich miejscach. Z przodu wygodnie mogą podróżować dorosłe osoby, natomiast na tylnej kanapie raczej dwójka dzieci. Bagażnik ma pojemność 337 l - o 67 l więcej niż w hatchbacku - i w bardzo łatwy sposób daje się powiększać poprzez rozkładanie dzielonej asymetrycznie tylnej kanapy. Po wciśnięciu przycisku oparcie składa się, a siedzisko obniża i w efekcie otrzymujemy przestrzeń z płaską podłogą. W bagażniku umieszczono zaczepy służące do mocowania ładunku. W razie potrzeby można również skorzystać z siatek zapobiegających przesuwaniu się bagażu w czasie jazdy. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń maksymalna długość bagażnika wzrasta do 1,7 m. Tylna półka składa się z trzech sztywnych części. Do bagażnika można się dostać także z wnętrza samochodu - od strony tylnych miejsc lub po otwarciu tylko okna w klapie bagażnika. W przypadku ładunku o dużej objętości półkę można położyć na dnie bagażnika (udźwignie nawet 100 kg bagażu) lub pionowo złożyć za przednimi siedzeniami.207-ka może być wyposażona seryjnie lub opcjonalnie w panoramiczny dach. Powierzchnię oszkloną (1,1 m2) można częściowo lub w całości zasłonić. Jej 2 zaciemnione części poruszają się osobno i są sterowane elektrycznie. Po całkowitym zaciemnieniu okna dachowego zmniejsza się także hałas w kabinie.Gamę silników tworzą trzy jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne:l 1.4/75 KM;l 1.4 16V/95 KM;l 1.6 16V/120 KM;l 1.6 16V HDi/90 KM;l 1.6 16V HDi/110 KM.Wszystkie silniki benzynowe (poza najsłabszym 1.4) są owocem współpracy Grupy PSA z BMW. Jednostka 120-konna dostępna jest z ręczną lub automatyczną skrzynią biegów z systemem Porsche Tiptronic i potrafi dostarczyć kierowcy sportowych emocji. W tej wersji auto przyspiesza do "setki" w 9,6 s (10,7 s z Tiptronikiem) i może pędzić 200 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi przy tym tylko 6,3 l/100 km. Najmocniejszy diesel również popisuje się sportowym temperamentem. Do "setki" potrafi przyspieszać w 10,3 s,a osiąga 193 km/h. Spala średnio 5 l/100 km. Przednie zawieszenie przeniesiono z hatchbacka. Podatna na odkształcenia belka tylnego zawieszenia została usztywniona. 207 SW ma również sztywniejsze amortyzatory oraz (w wersji 1.6 HDi 110 KM) sprężyny śrubowe. Małego Peugeota wyposażono seryjnie w ABS z układem wspomagania hamowania awaryjnego. Opcjonalnie dostępny jest też system ESP, którego funkcje antypoślizgowe oraz kontroli "myszkowania" mogą zostać odłączone w wyjątkowych przypadkach. Zostają one automatycznie ponownie włączone przy prędkości 50 km/h. Wersja ze 110-konnym silnikiem Diesla jest wyposażona w innowacyjny system SSP (Steering Stability Program), umożliwiający współpracę elektrycznie sterowanego układu kierowniczego z ESP. SSP, znany dotychczas ze sportowej odmiany 207 RC, umożliwia hamowanie na jezdniach z nawierzchniami o różnej przyczepności i w razie stwierdzenia niestabilności samochodu zastosuje przy skręcie odpowiedni moment obrotowy, pozwalając prowadzącemu optymalnie ustawić kąt kierownicy. W taki sposób skraca drogę hamowania samochodu od 4 do 10 proc.207 SW dostępna będzie w dwóch wersjach wyposażeniowych. Podstawowa Trendy ma m.in. 6 poduszek powietrznych, sygnalizację zapięcia pasów bezpieczeństwa, ABS oraz automatyczne włączanie świateł awaryjnych. W wersji Premium znajdziemy ponadto sportową stylizację przodu auta, szklany, panoramiczny dach, przyciemniane tylne szyby oraz otwieraną szybę bagażnika. Za relingi dachowe w obydwu specyfikacjach trzeba będzie dopłacić. Szczegółową listę wyposażenia Peugeota 207 SW i cennik na polskim rynku poznamy pod koniec wakacji. W salonach sprzedaży auto pojawi się we wrześniu.