• Peugeot 3008 prezentuje się efektownie zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie
  • Silnik Diesla o mocy 130 KM pozwala rozpędzić auto do setki po 11,5 s
  • Spalanie w teście wyniosło średnio 6,1 l/100 km czyli o 2 l więcej niż obiecuje producent

Trzeba przyznać, że Francuzi potrafią zaprojektować karoserię o ciekawym wyglądzie. Odpowiednio dobrane proporcje w połączeniu z nietypowym kształtem reflektorów i ciekawym wzornictwem tylnych świateł tworzą całość, która prezentuje się nowocześnie, a jednocześnie wyróżnia się na tle innych SUV-ów.

Polotu nie zabrakło przy projektowaniu wnętrza. Nietypowe przełączniki w połączeniu z oryginalnie wyglądającą dźwignią skrzyni biegów oraz kierownica o nietypowym kształcie tworzą niepowtarzalny wręcz futurystyczny klimat. Przyzwyczajenia wymagają wskaźniki umieszczone ponad kierownicą.

Cieszy fakt, że w przypadku 3008 łupem udanego designu nie padła praktyczność. Francuski SUV okazuje się przestronnym autem – nawet jeżeli jedna za drugą usiądą wysokie osoby nie ma problemu z wygodnym ułożeniem nóg. Również nad głowami jest mnóstwo miejsca. 

Peugeot 3008 – udane wnętrze

Brawa należą się za przednie miejsca. Nie tylko dlatego, że fotele są wygodne. Po zajęciu miejsca ma się wrażenie siedzenia w dopasowanej kapsule – to zasługa masywnego środkowego tunelu. Daje to poczucie bezpieczeństwa, a jednocześnie tworzy przytulną atmosferę. 

Peugeot 3008 pod maską miał 130-konny silnik wysokoprężny. Pierwsze wrażenie? Aż trudno uwierzyć, że to diesel – nawet przez chwilę nie słychać charakterystycznego klekotu. Wciskamy pedał gazu, a samochód swobodnie choć bez gwałtowności zwiększa prędkość. To idealna propozycja dla osób, które preferują spokojny styl jazdy.

Peugeot 3008 podczas testu spalił średnio 6,1 l/100 km. Nie jest to złą wartość, ale w porównaniu z obietnicami producenta oznacza to nadwyżkę o 2 l więcej. To już trochę za dużo.

Do charakteru auta pasuje zestrojenie zawieszenia. Nastawy są na tyle miękkie żeby zapewnić łagodne pokonywanie wszelkich wybojów. Nie oznacza to na szczęście problemów podczas dynamicznego przejeżdżania zakrętów. Nadwozie nie ma tendencji do nadmiernych przechyłów.

Peugeot 3008 w testowanej wersji występuje ze specyfikacją Active. Za auto ze 130-konnym dieslem i automatyczną skrzynią trzeba zapłacić 122 400 zł. Tyle tylko, że jest to cena bez dodatkowych opcji, które mieliśmy na pokładzie. Po doliczeniu ich cen koszty zakupu wynoszą już 141 600 zł. Robi się drogo.

Peugeot 3008 – nasza opinia

Peugeot 3008 to crossover dla kierowców, którzy przede wszystkim cenią spokojną i komfortową jazdę. Przyspieszenie nie jest zachwycające, ale wystarczy do sprawnej jazdy poza miastem. Powody do zadowolenia daje wygodna pozycja za kierownicą oraz wysoki komfort resorowania. Nie bez znaczenia jest też ciekawa stylistyka nadwozia i nietypowy design wnętrza. Szkoda tylko, że auto dużo kosztuje.

Peugeot 3008 - dane techniczne:

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Zasilanie common rail
Pojemność skokowa (cm3) 1499
Moc (KM/obr./min) 130/3500
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 300/1750
Skrzynia biegów aut. 8
Napęd przedni
Hamulce (przód/tył) tw/t
Opony testowanego auta 225/55 R 18
Dł./szer./wys. (mm) 4447/1841/1624
Rozstaw osi (mm) 2675
Masa własna/ładowność (kg) 1488/512
Poj. bagażnika 520-1482
Poj. zb. paliwa (l) 53
Prędkość maksymalna 192 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,5 s
Spalanie średnie 4,1 l/100 km
Emisja CO2 108 g/km
Teoretyczny zasięg 1290 km
Min. średnica zawracania 10,6 m
Poj. zb. paliwa (i) 53