Nadwozie/wnętrze

Nadwozie, mimo że już pięcioletnie (face lifting wiosną 1997 r.), nadal sprawia korzystne wrażenie. Smukła sylwetka "306" prezentuje się elegancko ze zderzakami polakierowanymi w kolorze nadwozia ze zintegrowanymi z nimi reflektorami przeciwmgłowymi, dostarczanymi w standardzie. Wnętrze przestronne z przodu i z bardzo wygodnymi fotelami, z tyłu może się okazać dla wysokich pasażerów, na długich dystansach, zbyt ciasne. Dlatego ten model warto polecić raczej rodzinom z niedużymi dziećmi. Trzybryłowa limuzyna oferuje w stosunku do hatchbacka plus: 463-litrowy bagażnik.

Silnik/skrzynia biegów

90-konny 8-zaworowy silnik nie należy do najżwawszych, ale do spokojnego podróżowania rodzinnego swobodnie wystarczy. Elastyczność, zwłaszcza na piątym biegu, jest raczej słaba. Manewry wyprzedzania wymagają wysokich obrotów silnika, który wtedy staje się mocno hałaśliwy. W przyzwoitej normie: średnie zużycie paliwa 7,7 l/100 km.

Układ jezdny/bezpieczeństwo

Ulubiona kategoria "306". Auto doskonale trzyma się drogi zarówno w jeździe po prostej, jak i na szybko pokonywanych zakrętach - tu ojcowie rodzin będą mieli swoją porcję uciechy. Bezpieczeństwu biernemu sprzyjają dwa instalowane seryjnie airbagi.

Komfort

"Trzystaszóstka" łagodnie unosi podróżnych ponad nierównościami naszych dróg, klimatyzacja zapewnia przyjemną atmosferę, czegóż chcieć więcej?

Koszty

I to wszystko, a nawet więcej (oprócz wymienionych elementów standard obejmuje także zamek centralny i elektrycznie sterowane szyby) za niewygórowane 45 885 zł.

Podsumowanie

Dobrze wyposażony sedan 306 1.6 Saint-Tropez to dobry wybór dla rodzin poszukujących komfortowego, wypróbowanego pojazdu za rozsądną cenę.

Ocena: 4