Logo
TestyTesty nowych samochodówPeugeot 308 1.6 HDi: Oszczędzanie musi kosztować

Peugeot 308 1.6 HDi: Oszczędzanie musi kosztować

Jeśli nie będzie się przesadzać z mocnym wciskaniem pedału gazu, to można uzyskać zużycie paliwa obiecywane przez producenta. To oznacza, że w mieście samochód spali 6,4 l/100 km, a na trasie wystarczą 4 l/100 km. Zaletą zastosowanej jednostki napędowej jest także cicha praca. Nawet podczas szybkiej jazdy hałas nie przeszkadza pasażerom. Mniej radośnie można się wypowiadać o dynamice pojazdu.

Peugeot 308 1.6 HDi: Oszczędzanie musi kosztować
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Peugeot 308 1.6 HDi: Oszczędzanie musi kosztować

„Setkę” uzyskuje się dopiero po 11,4 s, choć subiektywnie ma się wrażenie, że samochód rozpędza się sprawniej. To zasługa braku turbodziury, a tym samym płynnego przyspieszania w całym zakresie prędkości obrotowej. Kto chce się cieszyć „308-mką”, której silnik spala mało paliwa, ten musi za nią najpierw dużo zapłacić.

Samochód występuje wyłącznie w najbogatszej odmianie Premium, na którą trzeba wydać niemal 80 tys. zł. Wysoka cena nie współgra niestety z bogatym wyposażeniem. Dopłacić trzeba za tak ważne elementy, jak: kurtyny powietrzne (1200 zł) czy ESP (2000 zł). Po ich dodaniu cena francuskiego kompaktu przekracza 80 tys. zł.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: