6 - dostępny jest w dwóch wersjach mocy: 90 i 110 KM. W naszym teście 110-konny, bogato wyposażony wariant Premium.Nadwozie/jakość. Zmiana 307 w 308 pod względem stylistycznym przebiegła ewolucyjnie. Zupełnie jakby projektanci stwierdzili, że skoro poprzednik był udany, nie warto tego dobrego wrażenia psuć. 308 prezentuje się atrakcyjnie, ale nie ma już mowy o efekcie, który wywołało pojawienie się 307. Wnętrze urządzono ergonomicznie i ze smakiem charakterystycznym dla francuskich aut. Z przodu jest dużo miejsca, z tyłu też, choć na tle konkurencji Peugeot się już nie wyróżnia. Krytyka należy się bagażnikowi: wysoka krawędź bardzo utrudnia załadunek, a po złożeniu oparć podłoga nie jest równa. Układ napędowy/osiągi. Turbodiesel Common Rail Peugeota nie jest ani dynamiczny, ani szczególnie elastyczny. O szybkich startach można zapomnieć, a wynik 9,0 s w przyspieszaniu na 4. biegu (inaczej niż na 5. - tu 308 spisuje się świetnie) do czołówki w klasie nie należy. Sytuację pogarsza trudna zmiana biegów i wyjątkowo długi skok pedału sprzęgła. Szybko jednak o tym zapominamy, gdy dochodzi do podliczenia kosztów za paliwo. Peugeot zużywa przeciętnie tylko 5,9 l oleju napędowego na dystansie 100 km, co pozwala przejechać nim bez tankowania ponad 1000 km, np. z Łodzi na narty do Austrii.Układ jezdny/komfort. Tak jak w przypadku designu, zmiany układu jezdnego mają charakter ewolucyjny. Nowy Peugeot przekonuje komfortem - wyboje na drodze neutralizuje bardzo sprawnie, jak na "francuza" przystało. Niewielkie trudności ma tylko z nierównościami poprzecznymi. Prowadzi się przy tym stabilnie, choć przyjemność szybkich zmian kierunku jazdy zmniejsza niezbyt precyzyjny układ kierowniczy. Można za to liczyć na skuteczne działanie hamulców. Koszty/bezpieczeństwo. Cena 110-konnej 308 nie należy do okazyjnych,plasuje się natomiast na średnim poziomie w klasie. Standard obejmuje 4 airbagi, ABS, klimatyzację ręczną, radio z CD i MP3 oraz 16-calowe alufelgi, ale brakuje w nim ESP i kurtyn, które znalazły się na szczęście na liście opcji. Peugeot wypadł bardzo dobrze w teście zderzeniowym Euro NCAP, zdobywając (maksymalne)5 gwiazdek za ochronę dorosłych, 4 - dzieci i 3 - pieszych.
Peugeot 308 1.6 HDI PREMIUM - Lew w wersji ekonomicznej
Kompaktowy model Peugeota zadebiutował na naszym rynku jesienią. Mniejszy z obu oferowanych diesli - 1.