Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Peugeot 308 CC czyli nowe auto, stary dach

Peugeot 308 CC czyli nowe auto, stary dach

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Wszystko trwa zaledwie chwilę. Najpierw mon chéri zdejmuje kapelusz, potem zrzuca „górę” do bagażnika i... No właśnie, co dalej? Po 20 sekundach gry wstępnej jesteśmy gotowi do podróży prawdziwym kabrioletem! Jedno trzeba wyraźnie powiedzieć – uwodzicielski trik w pełni automatycznego składania 2-częściowego metalowego dachu nie jest czymś nowym. 308 CC to już czwarty z kolei taki samochód w ofercie Peugeota – koncepcja ta nie straciła nic ze swojego uroku, a najnowsze 308 CC zyskało naszym zdaniem znacznie lepsze proporcje nadwozia niż poprzednik.

Peugeot 308 CC czyli nowe auto, stary dach
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Peugeot 308 CC czyli nowe auto, stary dach

Model 307 CC miał z tyłu niezbyt piękną „warstwę tłuszczyku” – ostatecznie konstrukcja dachu musiała gdzieś się podziać po złożeniu. Nie przeszkadzało to jednak Peugeotowi sprzedać najwięcej aut coupé-cabrio w Europie. Nowy model będzie początkowo oferowany jedynie z 2-litrowym dieslem HDI. Mierzący 4,4 m długości samochód jest o 71 mm niższy od hatchbacka, ma za to większy o 53 l bagażnik (403 l).

Przy podniesionych szybach i wysuniętym windszocie wewnątrz prawie nie czujemy, że jedziemy otwartym auem. Za mało przytulnie? W topowej odmianie Platinum z zagłówków przednich siedzeń (wzorem Mercedesa) wydmuchiwane jest ciepłe powietrze.

Z każdym przejechanym kilometrem diesel udowadnia, że jak najbardziej nadaje się do kabrioletu – pracuje cicho, bez wibracji, a producent twierdzi, że spala średnio tylko 5,9 l/100 km. Peugeot 308 CC zadebiutuje w salonach późną wiosną, początkowo jedynie z silnikiem 2.0 HDI. Oprócz niego (od lipca) w ofercie pojawi się też benzynowy motor 1.6 (120 KM) oraz 112-konny diesel. 150-konna wersja benzynowa od jesieni.

To nam się podobaFunkcjonalność. Cztery miejsca, niezła przestronność, składany dach, duży bagażnik – 308 CC to naprawdę wszechstronne auto. Tego nam brakujeElegancji. Auto jest ładniejsze niż poprzednik, ale do lekkości historycznych otwartych Peugeotów jeszcze mu daleko.To nas zaskoczyłoDiesel w otwartym aucie. Zadziwiające, jak szybko można się przyzwyczaić do diesla pod maską kabrioletu!

PODSUMOWANIE308 CC kontynuuje tradycję peugeotowskich kabrioletów z hardtopem – nowoczesnych, użytecznych na co dzień i bezpiecznych. Oczywiście, o sylwetkę (zwłaszcza tył) nadal można toczyć spory, ale metalowy, 2-częściowy dach trzeba gdzieś schować, a w stosunku do poprzednika naszym zdaniem auto i tak wygląda korzystniej. Choć diesel i kabriolety w dalszym ciągu wydają się rzeczami, których nie powinno się łączyć, jednostka HDI jest na tyle kulturalna, że gdyby nie charakterystyczny dźwięk „na luzie”, w ogóle nie zauważylibyśmy, że to motor wysokoprężny.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: