Peugeot chce zacząć wszystko od nowa, ale standardy obowiązujące w klasie i grupa konkurentów pozostają te same, a metod walki o klienta także nie można nazwać wyjątkowymi. Jedna z nich to benzynowe silniki o małej pojemności, wsparte turbodoładowaniem, jak np. motor 1.6 THP (150 KM). Jednostek będących owocem współpracy BMW i PSA nie można jednak nazwać pionierskimi - tu palmę pierwszeństwa dzierży Volkswagen. W przeciwieństwie do niemieckiej konkurencji Francuzi robią wszystko, by tylko zwrócić na siebie uwagę. Masywny, niemalże diaboliczny wlot powietrza do silnika, zachodzący na grill "nos" z logo firmy, linia boczna przypominająca do złudzenia 207 czy tylne światła, które niczym spadochron unoszą się nad nadkolami. Przy wsiadaniu na tylną kanapę dziwi trochę mały kąt otwarcia drzwi - nie jest to z pewnością zbyt wygodne rozwiązanie. Co innego z przodu - tu powita nas dobrze wyprofilowany, sprężysty fotel oraz bardzo dobrze widoczne białe zegary z chromowanymi obwódkami. Wszystko ładnie wykończone, bez zarzutu jest też dobór materiałów. Nad wewnętrznym lusterkiem umieszczono małą, przyjazną rodzinie "tablicę rozdzielczą", pokazującą kierowcy, które z siedzących z tyłu dzieci nie zapięło pasów i czy airbag pasażera z przodu jest włączony, czy też nie. Także z tyłu jeszcze jedna niespodzianka dla milusińskich: w półce nad kufrem umieszczono schowek na drobiazgi (który da się otworzyć zarówno od strony tylnej kanapy, jak i bagażnika), gdzie z pewnością będzie można zmieścić kilka drobiazgów: maskotki, kredki, mapy, notesy itp.Osoby dorosłe nie powinny mieć problemu ze znalezieniem wygodnej pozycji z tyłu. Pod jednym warunkiem - muszą mierzyć poniżej 1,90 m. Opadająca linia dachu sprawia bowiem, że wyżsi pasażerowie mogą odczuwać pewien dyskomfort. Pod względem wielkości bagażnika Peugeot 308 plasuje się dokładnie w połowie stawki kompaktów. Przy normalnym położeniu siedzeń kufer ma 350 l. Po ich rozłożeniu (najpierw należy złożyć siedzisko, potem położyć oparcie) 1201 l - tu konkurenci spod znaku Opla i Volkswagena oferują trochę lepsze parametry. Silnik 1.6 o mocy 150 KM świetnie radzi sobie z napędzaniem ważącego 1400 kg auta. I choć (jak wcześniej wspomnieliśmy) koncepcja motoru o małej pojemności, wspartego turbodoładowaniem, nie jest nowa, to jednak Peugeotowi i BMW "wyszła" chyba lepiej niż konkurentom. Dlaczego? Przy podobnych mocach i wynikach spalania silnik 308 w jest po prostu wyjątkowo cichy i kulturalnie pracuje. Brawo!Jazda po bruku pokazuje, że tu także Peugeot sporo nadgonił, do tego zachowanie przy większych prędkościach jest bez zarzutu. Szkoda tylko, że w przypadku skrzyni biegów nie udało się nadrobić zaległości. Dopiero w przyszłym roku auto będzie dostępne z przekładnią 6-biegową.
Galeria zdjęć
Peugeot 308 - Naprawdę chce zabłysnąć
Peugeot 308 - Naprawdę chce zabłysnąć
Peugeot 308 - Naprawdę chce zabłysnąć
Peugeot 308 - Naprawdę chce zabłysnąć
Peugeot 308 - Naprawdę chce zabłysnąć