Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Peugeot 406 2.0 HDi Saint Tropez - Diesel z klasą

Peugeot 406 2.0 HDi Saint Tropez - Diesel z klasą

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Peugeot 406, choć już niezbyt młody, bo obecny na rynku od 1995 r., należy do ulubionych modeli odbiorców limuzyn klasy średniej w Europie. Utrzymaniu atrakcyjności sprzyja zeszłoroczny face lifting i bogata oferta silników. Tegoroczną nowością na naszym rynku jest wersja wyposażeniowa Saint Tropez, dostępna jako limuzyna i kombi. Testujemy czterodrzwiową "406" HDi Saint Tropez.

Peugeot 406 2.0 HDi Saint Tropez - Diesel z klasą
Auto Świat
Peugeot 406 2.0 HDi Saint Tropez - Diesel z klasą

Nadwozie/wnętrze

Ozdobiona chromowanymi detalami limuzyna o długości 4,6 m i 2,7-metrowym rozstawie osi z zewnątrz prezentuje się dostojnie, a wewnątrz przekonuje komfortem i przestronnością. Na tylnej dzielonej kanapie dość miejsca mają nawet bardzo wysocy pasażerowie. Wersja Saint Tropez oprócz standardowego zestawu uprzyjemniającego podróż, składającego się z radia, elektrycznie sterowanych szyb i lusterek zewnętrznych (także podgrzewanych), oferowanego we wszystkich "406", dysponuje seryjnie instalowaną klimatyzacją manualną.

Silnik/skrzynia biegów

Dwulitrowy turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail o mocy 90 KM równomiernie i cicho rozwija moc od niskich obrotów i już przy 1900 obr./min oferuje maksymalny moment obrotowy 205 Nm, który pozwala spokojnie myśleć o wyprzedzaniu ciężarówek na wąskich drogach. Przyspieszenie wydaje się subiektywnie dużo lepsze niż podawane przez producenta 14,5 s (0-100 km/h), choć limuzynie rodzinnej, której nie przystoi nerwowe ściganie, i ten rezultat wystarczy. Przeciętne zużycie paliwa na poziomie 5,6 l przy 70-litrowej pojemności baku oznacza, że trasę z Warszawy do Amsterdamu przejedziemy bez konieczności odwiedzania stacji benzynowej (zasięg 1250 km).

Układ jezdny/bezpieczeństwo

Właściwości jezdne plasują "406" w gronie faworytów w klasie średniej. Zawieszenie, którego zestrojenie stanowi udany kompromis między komfortową miękkością i sportową sztywnością, we współpracy z precyzyjnym układem kierowniczym pozwala zachować kontrolę nad autem w niemal każdej sytuacji. Na szybko pokonywanych zakrętach mogą drażnić znaczne przechyły nadwozia. Obawy budzi dość długa droga hamowania, uspokaja natomiast seryjne wyposażenie w ABS i cztery airbagi.

Komfort

Przednie fotele są duże i tak ukształtowane, że mimo relatywnej miękkości długie podróże nie męczą. Komfort jazdy, któremu sprzyja także niski poziom hałasu i dobry klimat wewnątrz, potwierdza dobrą opinię o francuskich limuzynach.

Koszty

Dobrze wyposażone 90-konne 406 HDi z pięciobiegową przekładnią manualną kosztuje 71 200 zł. Podsumowanie. "406" Saint Tropez HDi jest stylową, komfortową i ekonomiczną limuzyną, znakomicie nadającą się na długie podróże, niekoniecznie na Lazurowe Wybrzeże.

Ocena: 4

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków