Recepta na "świeżość modelu" jest prosta: w 1995 wprowadzenie na rynek, cztery lata później lifting, a teraz jeszcze superczysty silnik wysokoprężny z firmowej stajni. Przyjemność z jazdy/napędWystarczy po prostu wsiąść i wszystko jasne. Żadnych francuskich ciekawostek, do których trzeba by było się długo przyzwyczajać. Peugeot buduje samochody, które mogą konkurować z wszystkimi wytwórcami na świecie.

"406" jest poręczna, przejrzysta i... nie do końca zwrotna (średnica zawracania12 m). No i ten silnik - 2,2-litrowa jednostka z filtrem cząstek stałych zapewniającym oczyszczanie spalin z sadzy przejęta z większej "607" wprost wgryza się w asfalt swoją mocą.

Zabawa zaczyna się od 1500 obrotów. Przy tak dużym momencie obrotowym zmiana biegów jest prawie zbyteczna.Osiągi. Od zera do 100 w niecałe 11 sekund, prędkość maksymalna 205 - gdzie te stare "ropniaki" produkujące kłęby dymu i prawie żadnych osiągów?Karoseria/jakośćTo naprawdę wielka radość w zakamarkach dobrze znanego nadwozia nie znajdować żadnej tandety. Solidność i jakość zatriumfowała.Układ jezdny/bezpieczeństwoPrzy normalnym obciążeniu dwiema osobami wszystko jest pod kontrolą. Sytuacja zmienia się, gdy auto jest w pełni załadowane. Przy szybkich zakrętach tył wyraża ochotę do zamiany z przodem, co niewprawnej ręce może sprawić trochę problemu.

Nad bezpieczeństwem czuwają cztery poduszki powietrzne i pięć trzypunktowych pasów bezpieczeństwa. Tylko droga hamowania przy rozgrzanych tarczach nadal trochę za długa - 41,7 m. KomfortRozstaw osi (2,7 metra) sprawia, że resorowanie i tłumienie nierówności jest bardzo dobre. Na biegu jałowym silnik powoduje spore wibracje (mimo zastosowania wałków wyrównoważających). Większy brat - Peugeot 607 radzi sobie na tym polu znacznie lepiej. Bardzo przyjemne są dodatki, jak czujnik deszczu, klimatyzacja i zestaw audio. Cena/kosztySamochód w Europie Zachodniej trafił do sprzedaży w marcu w wersjach sedan i kombi (ta ostatnia jest droższa o około 1000 DEM). Cena nie jest może najniższa, ale oferowane w zamian wyposażenie przekonuje o słuszności wyboru - tym bardziej że w grę wchodzi także ochrona środowiska.PodsumowanieDoskonałe osiągi w modelu, który nie jest co prawda ostatnim krzykiem designerskiej mody, ale ciągle stanowi ciekawą propozycję. Mimo lekkich wibracji najnowszy diesel HDi robi bardzo korzystne wrażenie. Minusem są "kulejące" hamulce i nie najlepsze zachowanie przy pełnym obciążeniu.Ocena: 4