Nadwozie/jakość. Linie nadwozia udanie łączą cechy limuzyny i sportowego coupé. Ale trochę z coupé ma również kabina pasażerska: z przodu miejsca jest bardzo dużo, lecz z tyłu wyraźnie mniej, szczególnie nad głowami podróżnych. Przednie fotele są bardzo wygodne, mają duży zakres regulacji, również kierownicę można ustawiać w dwu płaszczyznach. Wygodnie siedzi się także na tylnej kanapie. Gdy jadą dwie osoby, można skorzystać ze składanego podłokietnika z uchwytami na napoje. Kokpitowi o eleganckim wystroju w wersji Sport dodają szyku białe zegary. Funkcjonalność na dobrym poziomie, przekombinowano tylko nieco konsolę środkową (zbyt wiele przycisków). Plus za dużą liczbę schowków. Bagażnik jak na auto klasy średniej trochę za mały. Układ napędowy/osiągi. 2-litrowy turbodiesel zasilany w technice Common Rail poprzez piezoelektryczne wtryskiwacze robi doskonałe wrażenie. Cieszy jego elastyczność, praktycznie wyeliminowano też zjawisko "dziury turbinowej". W sumie choć sportowe przeznaczenie pojazdu traktować można z przymrużeniem oka, to na pewno gwarantuje on wiele przyjemności z jazdy. Nawet przy dynamicznej jeździe spalanie nie przekracza 7,5 l/100 km. Bardzo dobraocena pracy 6-biegowej skrzyni. Układ jezdny/komfort. Układ kierowniczy działa precyzyjnie. Na zakrętach nadwozie nieco się pochyla, ale nie ma to wpływu na pewność prowadzenia. Komfort pozostaje wysoki nawet na złych drogach, odczuwalne są tylko krótkie nierówności ("tarki"). Układ ESP można wyłączyć, ale nie ma takiej potrzeby, bowiem nie jest "nadpobudliwy". Koszty/bezpieczeństwo. Cena dość wysoka, ale w zestawieniu z rywalami rozsądna tym bardziej, że wyposażenie seryjne jest bogate zarówno z zakresu komfortu, jak i bezpieczeństwa (7 airbagów). W testach Euro-NCAP Peugeot 407 zdobył 5 gwiazdek.