Pojawiają się zarzuty, że są to pojazdy niezbyt przestronne, mające za miękkie zawieszenie i niezbyt precyzyjny układ kierowniczy. Tak, zgadza się. Te niedoskonałości były także w testowanym modelu. Ale czy każde auto musi mieć sportowe, twarde zawieszenie? Czy bagażnik musi być największy w klasie, a silnik powinien mieć najlepsze osiągi? Wcale, nie! Samochód w pojęciu francuskich konstruktorów ma być przede wszystkim piękny i zapewnić maksimum przyjemności kierowcy i jego pasażerom. A tym wymaganiom niemiecki czy japoński pojazd nie jest w stanie sprostać.Egzemplarz, którym mieliśmy przyjemność jeździć, wyposażony był w 2,2-litrowego turbodielsa o mocy 170 KM. To auto z mocnym silnikiem, który nie tylko zapewnia bardzo dobre przyspieszenia, ale jest przede wszystkim świetnie wyciszony i charakteryzuje się miękką pracą. Przy niskich obrotach odczuwalna jest turbodziura, ale powyżej 1700 obr./min zjawisko to nie występuje. Jednostka mimo sporej mocy zadowala się niskim zużyciem paliwa. Wnętrze ma ciekawą kolorystykę, wykończono je solidnymi materiałami przyjemnymi w dotyku. Także w bagażniku widać dbałość o szczegóły wykończenia. Jego pojemność wystarcza do przewożenia dużej ilości bagażu (448/1365 l), choć pojemnością odstaje nieco od niemieckich konkurentów. Także przestrzeń dla pasażerów tylnych siedzeń nie może posłużyć za wzór w klasie. Niepowtarzalne są za to wysoki komfort i przyjemność podróżowania.
Peugeot 407 SW - Za to je kochamy
Designerzy francuscy nikogo nie naśladują i projektują auta o oryginalnej linii nadwozia. Budują samochody, których pięknem można się zachwycać.