Auto ma podjąć równorzędną walkę z Volkswagenem Passatem CC i jemu podobnymi – jeśli tylko seryjny pojazd będzie stylistycznie podobny do konceptu, ma to sens. Linię nadwozia sedana od krawędzi maski silnika do końca klapy bagażnika nie zakłócono żadnym załamaniem czy wcięciem, dzięki czemu jest bardzo harmonijna, a jednocześnie dynamiczna i sportowa.
Z przodu jednoczęściowy, duży wlot powietrza i reflektory LED w kształcie litery U mają budzić skojarzenia z innymi modelami Peugeota. W tylnych lampach umieszczono panele diodowe, które kształtem przypominają ślad lwich pazurów. Podwójne rury wydechowe z płaskimi końcówkami zostały zintegrowane ze zderzakiem. Całość uzupełniają 19-calowe, aluminiowe felgi.
Auto mierzy 4,86 m długości. Do napędu posłużył system HYbrid4, którego składowymi elementami są 163-konny turbodiesel (z filtrem cząstek stałych) oraz 37-konny motor elektryczny. Przednia oś napędzana jest przez jednostkę wysokoprężną, a tylna – elektryczną. W efekcie emisja CO2 na 1 km to tylko 99 g, a średnie spalanie wynosi zaledwie 3,8 l/100 km. Możliwa jest także krótka jazda w trybie czysto elektrycznym (np. w strefach zamieszkania).
Premiera HYbrid4 będzie miała miejsce w przyszłym roku w modelu 3008. Później system trafi do innych modeli. Prezentacja produkcyjnego 407 odbędzie się prawdopodobnie na jesieni.