Czy francuscy designerzy projektujący auta spod znaku lwa potrafią się ustatkować? Czy chcą trafić jedynie do tych klientów, którzy poszukują awangardowego, modnego stylu, znanego z takich modeli jak 207, 308 czy RCZ?
Zobacz także
- Peugeot 508 nowość
- Peugeot 508
- Zobacz więcej
Najnowsze dzieło francuskiej marki pokazuje nową twarz Peugeota. Taką, której siła i wdzięk wymagają odkrywania. 508 udowadnia, że stylistom nie brakuje pomysłów na przyszłość firmy, która w swoim portfolio potrafi połączyć młodzieżową świeżość mniejszych modeli z dystyngowaną powagą limuzyny, jaką jest najnowsze 508. Nieczęsto się zdarza, by producent zaskoczył nas tak radykalnie odmienionym wizerunkiem debiutującego auta. Tym bardziej przyjrzymy mu się dokładnie!
Najnowszy Peugeot powstał na płycie podłogowej określanej przez koncern PSA jako platforma nr 3. W porównaniu z modelem 407 znacznie (o 92 mm) zwiększono rozstaw osi, aby poprawić przestronność kabiny.
Zredukowano przedni zwis karoserii (czyli odległość od końca zderzaka do osi kół przednich) o 43 mm, jednocześnie wydłużono zwis tylny, a wszystko to w celu uzyskania lepszej równowagi stylistycznej, której efektem jest wyważona sylwetka.
Podczas gdy niektórzy klasowi rywale Peugeota przy okazji zmiany generacji modelu pokaźnie przybierają na wadze, francuskim konstruktorom udało się zredukować masę auta.
Dzięki konsekwentnemu zastosowaniu lekkich materiałów (np. aluminiowej maski silnika, magnezowej poprzeczki panelu deski rozdzielczej i wielu elementów ze stali o podwyższonej wytrzymałości) 508 jest do 25 kg lżejsze od porównywalnej wersji silnikowej modelu 407.
Co więcej, w przypadku nadwozia typu kombi przewaga nowego auta dochodzi do 45 kg! Nie przeszkodziło w tym nawet to, że 508 jest dłuższe (sedan o ponad 10 cm, a SW o 48 mm) od 407.
Nowe nadwozie plasuje się także w ścisłej czołówce pod względem efektywności aerodynamicznej, co pozwoliło zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję dwutlenku węgla do atmosfery, szczególnie podczas jazdy z wysokimi prędkościami.
Czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, kamera monitorująca drogę po to, by komputer mógł w porę przełączyć światła z drogowych na mijania i odwrotnie, wyświetlacz zapobiegający odrywaniu wzroku od drogi.
Ogromnym atutem 508 jest przytulnie wykończone wnętrze, w którym znajdziemy tworzywa z naprawdę wysokiej półki. Czy jednak poziom wyposażenia dotrzyma kroku luksusowym aspiracjom marki i w Peugeocie nie zabraknie wszechstronnego systemu multimedialnego, klimatyzacji, eleganckich felg z lekkiego stopu albo układu kontroli stabilności jazdy? Na które pozycje z listy wyposażenia dodatkowego warto zwrócić uwagę?
Francuzi bardzo odważnie skonfigurowali gamę silnikową – część jednostek napędowych można nabyć wyłącznie z automatyczną badź zautomatyzowaną skrzynią biegów.
Automat” to genialne urządzenie, jednak dla tradycjonalistów pozostawiono także kilka wersji ze skrzyniami manualnymi. Czas poznać Peugeota 508 – auto, które jest równie eleganckie, jak zaawansowane technicznie.
Peugeot to niewątpliwie odważna firma i nawet w tak wyważonej stylistycznie limuzynie jak 508 spodziewamy się nowinek technicznych. Nowe dzieło Francuzów nie zawodzi pod tym względem, oferując wiele innowacyjnych rozwiązań, zarówno uprzyjemniających podróż, jak i podnoszących poziom bezpieczeństwa, szczególnie podczas jazdy po zapadnięciu zmroku.
Wyjątkowo konsekwentnie potraktowano temat oświetlenia pojazdu. Nawet najtańsza wersja 508 ma reflektory przeciwmgielne, pełniące jednocześnie funkcję statycznego doświetlania zakrętów.
Statycznego to znaczy takiego, że reflektor się nie porusza, jedynie włącza się po tej stronie, w którą auto skręca przy niewielkiej prędkości jazdy. Bardziej zaawansowanym rozwiązaniem jest system reflektorów biksenonowych, czyli takich, w których lampę ksenonową wykorzystuje się również w światłach drogowych. Ich położeniem steruje komputer.
Dobiera on odpowiedni kąt skrętu lamp do prędkości jazdy, tak aby jak najskuteczniej oświetlić łuk drogi, nie oślepiając przy tym kierowców pojazdów nadjeżdżających z przeciwnego kierunku ruchu.
Jeszcze bardziej zaawansowanym rozwiązaniem jest system automatycznego przełączania świateł mijania na drogowe (i odwrotnie). Warunki jazdy są nieustannie monitorowane za pomocą kamery zainstalowanej z tyłu lusterka wstecznego. Program komputerowy analizujący obraz potrafi rozpoznać jadące z przodu samochody, a także np. oświetlenie terenów zabudowanych i na tej podstawie przełączyć światła na drogowe. Jeśli komputer wykryje prawdopodobieństwo oślepienia innych uczestników ruchu, automatycznie przełączy światła na mijania. System ten występuje jedynie w połączeniu z kierunkowymi lampami biksenonowymi.
Kupujący 508 nie powinien narzekać na niedostatki w wyposażeniu, jednak przed podjęciem decyzji warto poznać specyfikacje poszczególnych wersji, bowiem niektóre opcje dostępne są dopiero od określonych poziomów. Zdarza się też, że jakiś element, teoretycznie niedostępny w najtańszym wariancie, można zamówić w ramach pakietu.
Najniższa pośród wersji wyposażeniowych specyfikacja ACCESS zawiera m.in: 6 airbagów, ESP, Hill Assist (asystent podjazdu pod wzniesienie), przednie reflektory halogenowe, tylne lampy z diodami LED, statyczne doświetlanie zakrętów, centralny zamek z elektryczną blokadą otwarcia tylnych drzwi przez dzieci, przednie szyby i lusterka sterowane elektrycznie, lampki do czytania z tyłu, jednostrefową klimatyzację manualną z funkcją chłodzenia schowka oraz nawiewami dla jadących na tylnej kanapie, regulowane w dwóch płaszczyznach zagłówki przednich foteli, komputer pokładowy, radio z odtwarzaczem CD i MP3, z 6 głośnikami i sterowaniem na kierownicy.
ACTIVE (Access powiększona o m.in.): regulator oraz ogranicznik prędkości z przyciskami na kierownicy, szyby przednie i tylne sterowane sekwencyjnie z blokadą przycięcia, dodatkowe gniazda 12 V w podłokietniku z przodu, w tylnej części konsoli centralnej oraz w bagażniku (tylko SW), dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, elektryczna regulacja lędźwiowa fotela kierowcy, podłokietnik tylnej kanapy z otworem do przewożenia długich przedmiotów, 8 głośników, trójramienna kierownica skórzana, aluminiowe felgi 16”, w wersji SW także szklany dach panoramiczny z elektrycznie sterowaną roletą.
ALLURE (Active powiększona o m.in.): elektryczny hamulec postojowy, dostęp bezkluczykowy, tylne czujniki parkowania, lusterka składane elektrycznie, rozbudowane oświetlenie wnętrza LED, podgrzewane fotele przednie, kolorowy wyświetlacz na tablicy zegarów, zestaw głośnomówiący Bluetooth, półskórzana tapicerka siedzeń, chromowane listwy podokienne, felgi aluminiowe 17”.
GT (Allure powiększona o m.in.): elektrycznie sterowane fotele przednie z manualną regulacją długości siedziska, wyświetlacz Head-Up pod przednią szybą, nawigacja satelitarna z mapą Europy i kolorowym wyświetlaczem, chromowane końcówki wydechu, felgi aluminiowe 18”, reflektory biksenonowe z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów AFS, automatyczne przełączanie świateł mijania i drogowych, światła LED do jazdy dziennej.
OPCJE (CENY DLA ACCESS/ACTIVE/ALLURE/GT):
asystent parkowania z pomiarem dostępnego miejsca i wizualizacją (–/–/1500/1500 zł),
alarm (2200/1600/1600/1600 zł),
czterostrefowa klimatyzacja automatyczna (SW: –/–/2000/2000 zł, sedan: –/–/2200/2200 zł),
ogrzewanie postojowe z funkcją programowania (–/4300/4300/4300 zł),
elektr. sterowana klapa bagażnika (tylko SW: –/–/2000/2000 zł),
skórzana tapicerka siedzeń i fotel kierowcy z pamięcią ustawień oraz funkcją masażu lędźwiowego (–/–/–/7000 zł),
pakiet Vision (reflektory biksenonowe z systemem dynamicznego doświetlania zakrętów AFS,
światła LED do jazdy dziennej; –/–/4000 zł/–).
Silniki i skrzynie biegów
Najtańszy silnik 508 to benzyniak 1.6 o mocy 120 KM, dostępny tylko w wersji Access. Motor ten występuje w połączeniu ze zautomatyzowaną skrzynią biegów (bez dopłaty), jednak jest to jednostka napędowa dla kierowców o spokojnym usposobieniu. Jego turbodoładowana wersja o mocy 156 KM spisuje się znacznie lepiej, a jej atutem jest wysoka elastyczność.
Ofertę diesli otwiera silnik 1.6 HDI o mocy 112 KM, przy czym występuje on z 5-biegową skrzynią manualną lub z 6-biegową automatyzowaną i systemem start-stop (wersja e-HDI).
Ten zaskakująco wszechstronny napęd sprawdza się w mieście i na trasie, jednak kierowcom lubiącym dynamiczną jazdę albo często wykorzystującym maksymalne możliwości załadunkowe auta polecamy mocniejszego, dwulitrowego diesla o mocy 140 lub 163 KM. Najlepsze osiągi zapewnia nowoczesna jednostka 2.2 HDI o mocy 204 KM, zarezerwowana bardzo bogatowyposażonej wersji GT.
Technologia e-HDI czyli cichy system start-stop
Rozruchowi silnika towarzyszą zwykle nieprzyjemne wibracje oraz hałas – efekt załączania klasycznego rozrusznika i głośnej pracy jego koła zębatego. Dlatego Peugeot zastosował alternator, który może pełnić także funkcję rozrusznika, czyli pracować jako silnik elektryczny podczas uruchamiania zamontowanego pod maską diesla.
Gdy zajdzie potrzeba rozruchu, co przy systemie start-stop zdarza się często, zasilana z akumulatora elektronika mocy rozładowuje specjalny kondensator magazynujący energię do rozruchu i odciążający w ten sposób akumulator.
Kondensator po naładowaniu za pośrednictwem modułu zarządzania napięciem zapewnia prąd wystarczający do czterech startów bez konieczności ładowania.
Podwójny tryb pracy alternatora wymusił zastosowanie specjalnych napinaczy paska klinowego. System e-HDI występuje w kombinacji z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 litra oraz ze zautomatyzowaną skrzynią biegów.
Nasza propozycja
Ponieważ Peugeot w wersji kombi wygląda równie okazale, jak sedan, to zdecydowanie polecamy 508 SW. Wytypowana przez nas specyfikacja Active ma już w standardzie ogromne okno dachowe, a nagrzewaniu wnętrza w słoneczne dni przeciwdziała elektrycznie zasuwana roleta dachowa oraz dwustrefowa klimatyzacja automatyczna.
Zamontowany pod maską 163-konny silnik 2.0 HDI spełni oczekiwania kierowców lubiących zarówno dynamiczną (przyspieszanie od 0 do 100 km/h trwa 9,5 s), jak i płynną jazdę, tym bardziej że standardowo występuje on z wszechstronną automatyczną skrzynią biegów.
To idealna kombinacja do komfortowej podróży – u wielu konkurentów tak mocne diesle nie są dostępne z „automatem”. Warto także dokupić pakiet Vision (m.in. lampy biksenonowe i LED) za 4 tys. zł.
PODSUMOWANIE
Jeżeli jakieś auto ma przekonać odbiorców do francuskich samochodów, to nowy Peugeot 508 jest do takiej misji wymarzonym kandydatem. Jedyny istotny mankament to nie najwyższa przestronność wnętrza, która jednak może dać się we znaki dopiero ponadprzeciętnie wysokim kierowcom i pasażerom.
Poza tym auto jest ze smakiem zaprojektowane i bardzo starannie wykończone – tworzy klimat przytulnego luksusu, jakiego u wielu rywali nie doznamy nawet za dopłatą.
Świetne diesle, bezproblemowe prowadzenie, bogate wyposażenie. Oferta Peugeota szczególnie spodoba się tym klientom, którzy doceniają automatyczne skrzynie biegów.
Segment | D |
Typy nadwozia | 4-drzwiowy sedan5-drzwiowe kombi |
Silniki | Benzynowe:R4 1.6 VTI 120 KMR4 1.6 THP 156 KMWysokoprężne:R4 1.6 HDi FAP 112 KMR4 2.0 HDi FAP 140R4 2.0 HDi FAP 163 KMR4 2.2 HDi FAP 204 KM |
Skrzynia biegów | 5 i 6-biegowa manualna6-biegowa automatyczna |
Rodzaj napędu | FWD |
Długość | sedan: 4792 mmkombi: 4810 mm |
Szerokość | 1853 mm |
Wysokość | 1456 mmRXH: 1525 mm |
Rozstaw osi | 2817 mm |
Masa własna | od 1390 kgRXH: 1770 kg |
Pojemność baku | 72l |
Liczba miejsc | 5 |
Pojemność bagażnika | sedan: 515-b.d. lsedan Hybrid: 355 lkombi: 560-1598 lRXH: 400-1439 l |
Galeria zdjęć
Czy francuscy designerzy projektujący auta spod znaku lwa potrafią się ustatkować? Czy chcą trafić jedynie do tych klientów, którzy poszukują awangardowego, modnego stylu, znanego z takich modeli jak 207, 308 czy RCZ?
Najnowsze dzieło francuskiej marki pokazuje nową twarz Peugeota. Taką, której siła i wdzięk wymagają odkrywania. 508 udowadnia, że stylistom nie brakuje pomysłów na przyszłość firmy, która w swoim portfolio potrafi połączyć młodzieżową świeżość mniejszych modeli z dystyngowaną powagą limuzyny, jaką jest najnowsze 508.
Nieczęsto się zdarza, by producent zaskoczył nas tak radykalnie odmienionym wizerunkiem debiutującego auta. Tym bardziej przyjrzymy mu się dokładnie!
Najnowszy Peugeot powstał na płycie podłogowej określanej przez koncern PSA jako platforma nr 3. W porównaniu z modelem 407 znacznie (o 92 mm) zwiększono rozstaw osi, aby poprawić przestronność kabiny. Zredukowano przedni zwis karoserii (czyli odległość od końca zderzaka do osi kół przednich) o 43 mm, jednocześnie wydłużono zwis tylny, a wszystko to w celu uzyskania lepszej równowagi stylistycznej, której efektem jest wyważona sylwetka.
Ogromnym atutem 508 jest przytulnie wykończone wnętrze, w którym znajdziemy tworzywa z naprawdę wysokiej półki. Czy jednak poziom wyposażenia dotrzyma kroku luksusowym aspiracjom marki i w Peugeocie nie zabraknie wszechstronnego systemu multimedialnego, klimatyzacji, eleganckich felg z lekkiego stopu albo układu kontroli stabilności jazdy?
Francuzi bardzo odważnie skonfigurowali gamę silnikową – część jednostek napędowych można nabyć wyłącznie z automatyczną badź zautomatyzowaną skrzynią biegów. „Automat” to genialne urządzenie, jednak dla tradycjonalistów pozostawiono także kilka wersji ze skrzyniami manualnymi.
Kupujący 508 nie powinien narzekać na niedostatki w wyposażeniu, jednak przed podjęciem decyzji warto poznać specyfikacje poszczególnych wersji, bowiem niektóre opcje dostępne są dopiero od określonych poziomów. Zdarza się też, że jakiś element, teoretycznie niedostępny w najtańszym wariancie, można zamówić w ramach pakietu.
Najniższa pośród wersji wyposażeniowych specyfikacja ACCESS zawiera m.in: 6 airbagów, ESP, Hill Assist (asystent podjazdu pod wzniesienie), przednie reflektory halogenowe, tylne lampy z diodami LED, statyczne doświetlanie zakrętów, centralny zamek z elektryczną blokadą otwarcia tylnych drzwi przez dzieci, przednie szyby i lusterka sterowane elektrycznie, lampki do czytania z tyłu, jednostrefową klimatyzację manualną z funkcją chłodzenia schowka oraz nawiewami dla jadących na tylnej kanapie,
Peugeot 508 nowość
Wyjątkowo konsekwentnie potraktowano temat oświetlenia pojazdu. Nawet najtańsza wersja 508 ma reflektory przeciwmgielne, pełniące jednocześnie funkcję statycznego doświetlania zakrętów. Statycznego to znaczy takiego, że reflektor się nie porusza, jedynie włącza się po tej stronie, w którą auto skręca przy niewielkiej prędkości jazdy. Bardziej zaawansowanym rozwiązaniem jest system reflektorów biksenonowych, czyli takich, w których lampę ksenonową wykorzystuje się również w światłach drogowych
Peugeot 508 nowość
Peugeot 508 nowość
Peugeot 508 nowość
Peugeot 508 nowość
Peugeot 508 nowość
Peugeot 508 nowość
Peugeot 508 nowość
Peugeot 508 nowość
Peugeot 508 nowość
Peugeot 508 nowość