6-cylindrowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem dysponuje mocą 204 KM i momentem 440 Nm osiąganym już przy 1900 obr./min. Dzięki takim parametrom limuzyna potrafi popisać się sportowym temperamentem. Do "setki" przyspiesza w 8,5 s, a 130 km/h osiąga po 13,6 s. Błyskawicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu i jest elastyczne. Na najwyższym przełożeniu przyspieszenie od 80 do 120 km/h zajmuje zaledwie 5,7 s. Napęd przekazywany jest na przednią oś za pośrednictwem automatycznej 6-stopniowej przekładni Tiptronic z funkcją sekwencyjnej, ręcznej zmiany biegów. Przy takich osiągach zużycie paliwa na średnim poziomie 10,2 l/100 km można uznać za umiarkowane. Producent podaje spalanie o prawie 2 l mniejsze, ale w warunkach testowych w cyklu mieszanym nie udało się tego potwierdzić. Podczas jazdy poza miastem apetyt 607 spadał do 8,5 l oleju napędowego na 100 km. Układ jezdny daje duże poczucie komfortu. Auto bez kłopotu radzi sobie z nierównościami i - jak przystało na rasową limuzynę - miękko wychyla się w zakrętach. Seryjny układ stabilizacji toru jazdy dyskretnie wspomaga kierowcę podczas wykonywania nagłych manewrów. Trochę więcej precyzji można by oczekiwać od układu kierowniczego. Bez zarzutu pracują natomiast hamulce. W topowej odmianie Platinum 607 wyposażono we wszystko, co niezbędne dla dobrego samopoczucia pasażerów. Porównywalna z głównymi konkurentami jest cena.
Peugeot 607 - Temperament biturbo
Nowoczesne silniki Diesla coraz częściej trafiają do wyposażenia topowych odmian flagowych modeli. W przypadku Peugeota 607 wersja z najmocniejszą jednostką wysokoprężną jest także jedną z najlepszych w ofercie modelu.