Peugeot RCZ ma w sobie tak dużą dawkę magnetyzmu, że nikogo nie pozostawi obojętnym. Stylistom Peugeota we wspaniały sposób udało się połączyć takie cechy, jak agresywność, elegancja i sportowe zacięcie, w jedną idealną formę. Muskularne błotniki, potężne reflektory, aluminiowe łuki dachu, podwójne wybrzuszenie (double bubble) na dachu i tylnej szybie oraz zgrabny tyłek z aktywnym spoilerem (regulowany dwustopniowo zależnie od prędkości), 18- lub 19-calowe alufelgi – każdy detal nadwozia przyciąga wzrok.
Podobnie jest we wnętrzu Peugeota RCZ. Choć deska rozdzielcza w znacznym stopniu została przejęta ze zwykłej „308-ki”, to wykończono ją bardziej szlachetnymi materiałami. Sportowe, profilowane fotele pasują do charakteru auta. Z tyłu umieszczono dwa dodatkowe miejsca, ale sam Peugeot określa je jako okazjonalne.
W komfortowym wyposażeniu Peugeota RCZ mogą znaleźć się m.in.: multimedialny Connect 3D, nawigacja, system audio JBL Hi-fi, automatyczna klimatyzacja czy wysokiej jakości skórzana tapicerka Nappa.Układ jezdny oparto na zmodyfikowanych rozwiązaniach z kompaktu. W przednim zawieszeniu znajdziemy kolumny McPhersona, z tyłu belkę skrętną. Podczas jazdy kierowcę stale wspierać będzie pokładowa elektronika z układami: Hill Assist (wspomaganie ruszania pod górę), ESP, DSC (dynamiczna kontrola stabilności) czy rozdziału siły hamowania i wspomagania awaryjnego hamowania. Część z nich można wyłączyć, tak by doświadczony kierowca mógł w pełni cieszyć się możliwościami auta.
W sprzedaży na rynku europejskim Peugeot RCZ pojawi się wiosną przyszłego roku. Dotępny będzie w trzech turbodoładowanych wersjach silnikowych: dwóch benzynowych i jednej wysokoprężnej.