8 Turbo 150 KM (AŚ nr 12/05) oraz wysokoprężnym 1.9 TDI 130 KM. Wspólną cechą obydwu wersji są świetne osiągi oraz identyczna cena. Nadwozie/jakość. Model FR to auto trzydrzwiowe, które wyróżnia się z zewnątrz 16-calowymi felgami aluminiowymi, atrapą chłodnicy o wzorze plastra miodu oraz tylnym spoilerem dachowym i podwójną, chromowaną końcówką wydechu. We wnętrzusportowy nastrój zapewniają znakomicie wyprofilowane fotele i trójramienna, skórzana kierownica. Pozostałe elementy jak w podstawowej wersji, czyli dwupłaszczyznowo regulowana kolumna kierownicy, ergonomicznie rozplanowane wskaźniki i przełączniki oraz pojemny kufer. Układ napędowy/osiągi. 130-konny turbodiesel zapewnia ważącej nieco ponad 1,2 tony Ibizie rewelacyjne osiągi. Potężny moment obrotowy o 90 Nm wyższy niż w 150-konnym benzynowym odpowiedniku sprawia, że silnik łatwo wkręca się na obroty, trzeba więc pilnować, by szybko zmienić bieg na wyższy. A czynność ta należy do wyjątkowo przyjemnych, gdyż skoki lewarka są krótkie i precyzyjne. Sportowy diesel zadowala się znikomą ilością ON. Naprawdę ciężko przekroczyć tym autem spalanie rzędu 8 l/100 km.Układ jezdny/komfort.Kto lubi ostrą jazdę po zakrętach i nie przeszkadza mu twarde zawieszenie, szybko doceni usportowioną odmianę Ibizy. Jedynym mankamentem podczas jazdy wersją FR są koleiny. Szerokie ogumienie i bezpośredni układ kierowniczy sprawiają, że trzeba kurczowo trzymać kierownicę.Koszty/bezpieczeństwo. Konkurenci z identycznym silnikiem kosztują podobnie, choć Fabia RS (71 600 zł) ma w standardzie ksenony i boczne airbagi oraz ESP w opcji. Cena ubogo wyposażonego Polo Sportline to 74 190 zł.