Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Polubi go nie tylko rodzina

Polubi go nie tylko rodzina

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Uniwersalny kompakt najnowszej generacji zazwyczaj bez trudu spełnia funkcję samochodu rodzinnego. Czy oznacza to konieczność rezygnacji z przyjemności płynącej z prowadzenia auta na rzecz funkcjonalności? Odpowiedzi szukamy, testując Peugeota 307 z silnikiem 1.

6.Nadwozie/jakość. W stosunku do poprzednika nowy Peugeot urósł o klasę. Na zewnątrz uwagę zwraca nietypowa dla dawnych kompaktów wysokość nadwozia, duży rozstaw osi i krótkie zwisy. Architektura wnętrza z wysoko umieszczonym sufitem i mocno pochyloną przednią szybą daje poczucie fantastycznej przestronności. Miejsca na łokcie i nad głową jest dużo zarówno z przodu, jak i z tyłu, natomiast nie ma mowy o wygodnym rozprostowaniu nóg, jeśli w drugim rzędzie zasiądzie wysoki pasażer. Ergonomia kokpitu ani jakość wykończenia nie budzą żadnych zastrzeżeń.Przyjemność z jazdy/ układ napędowy. 110-konny, 16-zaworowy silnik równomiernie rozwija moc, wysoki moment obrotowy osiągany przy niskich prędkościach obrotowych i utrzymujący się w szerokim zakresie owocuje świetną elastycznością silnika, zwłaszcza na czwartym biegu. To spodoba się kierowcom preferującym dynamiczną jazdę. Polubią także soczyste pomruki na wysokich obrotach i pogodzą się z nie całkiem płynnym przełączaniem biegów.Osiągi. "Trzystasiódemka" wydaje się zrywniejsza, niż wynikałoby to z suchych liczb (przyspieszenie 0-100 km/h w 10,8). Silnik przyjemnie, spontanicznie reaguje na dodawanie gazu. Ceną, jaką za to płacimy, jest testowe zużycie paliwa na poziomie 9,0 l/100 km. Układ jezdny/bezpieczeństwo. Wysoka i dość masywna "307" ze zdumiewającą zwinnością objeżdża słupki slalomu. Możliwość bezkarnego wjechania w ostry zakręt ze znaczną prędkością jest źródłem nieustającej radości. W krytycznych sytuacjach można liczyć na skuteczne hamulce, współdziałające seryjnie z ABS-em i układem wspomagającym awaryjne hamowanie.Komfort. Przednie fotele mają wygodne, długie siedziska, a zawieszenie oferuje nadzwyczaj udany kompromis między sportowymi ambicjami a upodobaniem do komfortu.Koszty. Podstawowa wersja wyposażeniowa XR obejmuje niezbędne elementy poprawiające bezpieczeństwo. Airbagi boczne i kurtyny są standardem od wersji XS, automatyczna klimatyzacja - dopiero w topowym XSI.Podsumowanie. 307 jest dobrym przykładem auta dla rodziny, które dużo frajdy sprawi także kierowcy. W klasie kompakt jedna z najciekawszych propozycji.Ocena: 5

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków