6.Nadwozie/jakość. W stosunku do poprzednika nowy Peugeot urósł o klasę. Na zewnątrz uwagę zwraca nietypowa dla dawnych kompaktów wysokość nadwozia, duży rozstaw osi i krótkie zwisy. Architektura wnętrza z wysoko umieszczonym sufitem i mocno pochyloną przednią szybą daje poczucie fantastycznej przestronności. Miejsca na łokcie i nad głową jest dużo zarówno z przodu, jak i z tyłu, natomiast nie ma mowy o wygodnym rozprostowaniu nóg, jeśli w drugim rzędzie zasiądzie wysoki pasażer. Ergonomia kokpitu ani jakość wykończenia nie budzą żadnych zastrzeżeń.Przyjemność z jazdy/ układ napędowy. 110-konny, 16-zaworowy silnik równomiernie rozwija moc, wysoki moment obrotowy osiągany przy niskich prędkościach obrotowych i utrzymujący się w szerokim zakresie owocuje świetną elastycznością silnika, zwłaszcza na czwartym biegu. To spodoba się kierowcom preferującym dynamiczną jazdę. Polubią także soczyste pomruki na wysokich obrotach i pogodzą się z nie całkiem płynnym przełączaniem biegów.Osiągi. "Trzystasiódemka" wydaje się zrywniejsza, niż wynikałoby to z suchych liczb (przyspieszenie 0-100 km/h w 10,8). Silnik przyjemnie, spontanicznie reaguje na dodawanie gazu. Ceną, jaką za to płacimy, jest testowe zużycie paliwa na poziomie 9,0 l/100 km. Układ jezdny/bezpieczeństwo. Wysoka i dość masywna "307" ze zdumiewającą zwinnością objeżdża słupki slalomu. Możliwość bezkarnego wjechania w ostry zakręt ze znaczną prędkością jest źródłem nieustającej radości. W krytycznych sytuacjach można liczyć na skuteczne hamulce, współdziałające seryjnie z ABS-em i układem wspomagającym awaryjne hamowanie.Komfort. Przednie fotele mają wygodne, długie siedziska, a zawieszenie oferuje nadzwyczaj udany kompromis między sportowymi ambicjami a upodobaniem do komfortu.Koszty. Podstawowa wersja wyposażeniowa XR obejmuje niezbędne elementy poprawiające bezpieczeństwo. Airbagi boczne i kurtyny są standardem od wersji XS, automatyczna klimatyzacja - dopiero w topowym XSI.Podsumowanie. 307 jest dobrym przykładem auta dla rodziny, które dużo frajdy sprawi także kierowcy. W klasie kompakt jedna z najciekawszych propozycji.Ocena: 5
Polubi go nie tylko rodzina
Uniwersalny kompakt najnowszej generacji zazwyczaj bez trudu spełnia funkcję samochodu rodzinnego. Czy oznacza to konieczność rezygnacji z przyjemności płynącej z prowadzenia auta na rzecz funkcjonalności? Odpowiedzi szukamy, testując Peugeota 307 z silnikiem 1.