Slogan reklamowy mówiący, że Corolla jest najczęściej sprzedawanym samochodem rodzinnym w Polsce, nie jest wcale przesadzony.Stylistycznie nowa Corolla zrywa z obłościami poprzedniej generacji. Teraz w japońskim kompakcie widać bardziej wyraziste linie. Od tyłu samochód bardzo przypomina hybrydowego Priusa.
Pod względem designu nadwozie nie jest może porywające, ale jeśli chodzi o funkcjonalność, nic mu zarzucić nie można
Produkowany w Turcji sedan ma bagażnik o pojemności 437 litrów. Jeśli musimy przewieźć dłuższe elementy, wystarczy złożyć tylne oparcie. Jedynym ograniczeniem będzie wtedy wielkość otworu dzielącego przestrzeń bagażową i pasażerską.
Funkcjonalne wnętrze sedana Wnętrze auta niczym nie różni się od tego z wersji hatchback. Deska rozdzielcza jest wykonana z miękkiego, czarnego tworzywa. Dodatkowo kokpit zdobią inkrustacje w kolorze aluminium.
Obszyta skórą kierownica zapewnia pewny chwyt i jest miła w dotyku. Niestety, ma tylko regulację wzdłużną, brakuje pionowej, co w tej klasie (biorąc pod uwagę wiek konstrukcji) jest sporym niedopatrzeniem.
Kierowcy musi wystarczyć regulacja pionowa fotela.Długi lewarek skrzyni biegów jest przesunięty w kierunku kierowcy, co wymaga pewego przyzwyczajenia. Rękojeść dźwigni zmiany biegów wykonano z polerowanego aluminium.
Początkowo bardzo wygodne wydawały nam się siedzenia - odpowiednia sprężystość tapicerskich materiałów w duecie z idealnym wprost wyprofilowaniem sprawiły, że Corollą podróżuje się bardzo wygodnie.
Niestety, jedno małe "ale"
Zbyt krótkie siedziska podczas dłuższych podróży mogą powodować zmęczenie nóg.Ze względu na ilość schowków Corolla na tle konkurencji wypada dobrze. Tam, gdzie to tylko możliwe, producent wykonał odpowiednie przetłoczenia, w których można przechować potrzebne drobiazgi, jak odmrażacz do zamków czy skrobaczkę.
Sterowanie radiem w kole kierownicy
Komputer pokładowy - wskazujący średnie i chwilowe zużycie paliwa, dystans do tankowania i kilka innych użytecznych informacji - podzielił wyświetlacz z fabrycznym radioodtwarzaczem.
Szkoda tylko, że zmiana funkcji komputera odbywa się za pomocą przycisków przy radiu, co wymaga oderwania ręki od kierownicy - przycisk w dźwigni wycieraczek byłby praktyczniejszy. Samym radiem możemy sterować już bezproblemowo z kierownicy.
Silnik Toyoty jest wykonany w technice VVT-i, czyli ze zmiennymi fazami rozrządu
Na wolnych obrotach w kabinie nie odczujemy żadnych drgań związanych z jego pracą. W miejskiej jeździe samochód spisuje się znakomicie - jednostka jest bardzo elastyczna, co zwalnia kierowcę z częstego operowania lewarkiem zmiany biegów.
Podczas jazd testowych ujawniła się kolejna zaleta jednostki - ekonomiczność. W ruchu miejskim i poza miastem komputer wyświetlił średnią wartość 7,2 l/100 km. Mankament testowej Toyoty wyszedł na jaw dopiero na trasie - przy120 km/h w kabinie robi się po prostu za głośno. Szkoda, bo pod innymi względami jednostce Toyoty niczego nie można zarzucić.
Bardzo dobre wrażenie pozostawił po sobie układ jezdny auta
Sprężyste i, jak nam się wydawało, twarde zawieszenie doskonale radzi sobie przy gwałtownej zmianie kierunku jazdy. Z tego powodu obawialiśmy się o komfort jazdy na zniszczonych miejskich nawierzchniach. Nasze obawy okazały się bezpodstawne - Toyocie udało się osiągnąć pod tyw względem niemal doskonały kompromis.
Wyrazy uznania!
Ostatnie badania Euro-NCAP wykazały, że Toyota dobrze radzi sobie także w crash-testach. Samochód zdobył cztery gwiazdki, a inżynierowie przeprowadzający próby zderzeniowe nie mieli zastrzeżeń do wytrzymałości nadwozia Corolii, zwracając uwagę na bardzo wysoką sztywność karoserii, co będzie miało także wpływ na komfort podróżowania.
Corolla sedan w podstawowej wersji z silnikiem 1.4 kosztuje około 49 tys. złotych
Nasz testowy egzemplarz z silnikiem 1.6 z topowym wyposażeniem to już wydatek ponad 63 tys. złotych. To kwota, za którą można nabyć auto klasy średniej. Toyota mimo bogatego wyposażenia ma jednak pewne braki: nie można dokupić opcjonalnie kurtyn powietrznych czy też systemu ESP.
Ma jednak duży atut w postaci trzyletniej bezpłatnej gwarancji mechanicznej oraz, co najważniejsze, od lat zajmuje czołowe miejsca w rankingach niezawodności.
Galeria zdjęć
Pomieści całą rodzinę
Pomieści całą rodzinę
Pomieści całą rodzinę
Pomieści całą rodzinę