Nowością w tej klasie jest dostępny od wersji Dynamic przesuwany tylny rząd siedzeń (zakres 160 mm). W odmianie Active za tę innowację trzeba dopłacić 1,6 tys. zł.
W przypadku wersji z przesuwanym siedziskiem istnieje możliwość regulacji kąta pochylenia oparcia. Imponująca jest przestrzeń bagażowa, której pojemność wynosi 510 litrów.
Po złożeniu oparć tylnych foteli można ją powiększyć do 1480 l. W porównaniu z konkurencją to dobry wynik. Lepszy od Stilo MW jest tylko Ford Focus kombi (520/1580 l).
Funkcjonalność przede wszystkim
Stilo może służyć za wzór pod względem regularności ukształtowania ścian bagażnika. Po złożeniu asymetrycznie składanego oparcia kanapy powstaje równa podłoga (w wersji z przesuwanymi tylnymi fotelami jest niewielki próg).
Przy rozkładaniu kanapy nie musimy demontować zagłówków, gdyż po złożeniu tworzą one niemal jedną całość z oparciem. W bagażniku znajdziemy przydatne punkty mocowania bagażu. W droższej wersji w oparciu kanapy występuje okienko na długie przedmioty.
Dostępne w wyposażeniu standardowym relingi dachowe umożliwiają umieszczenie części bagażu na dachu. Atutem Stilo Multi Wagona jest wysoko unosząca się (191 cm) klapa bagażnika.
Praktyczne rozwiązanie to otwierana szyba piątych drzwi. Krawędź załadunkuna wysokości 51 cm ułatwia pakowanie ciężkich bagaży.Multi Wagon oferuje dostatecznie dużo miejsca pięciu podróżnym. Pasażerowie siedzący z tyłu mają jednak mniej przestrzeni nad głową niż w Peugeocie 307 SW.
Wnętrze jest przyzwoicie wykończone materiałami dobrej jakości
Konstruktorzy nie zapomnieli o uchwytach na kubki, półce w oparciu lewego fotela (nie występuje standardowo), licznych schowkach (dwa znajdują się przed pasażerem) czy miejscu na okulary.
Deska rozdzielcza jest czytelna i ergonomiczna. Wygodne przednie fotele (kierowcy - z regulacją pionową) mają dobre podparcie boczne. Dopłacając 350 zł, można zamówić fotel kierowcy składający się w stolik.
Testowy model miał rozkładany szklany dach (w wersji Active dopłata 4 tys. zł). Podobny, choć bez możliwości otwierania, występuje w Peugeocie 307 SW. Szklana tafla tworzy na dachu powierzchnię niemal pełnego metra kwadratowego.
Zbyt mały potencjał jednostki napędowej
Testowy egzemplarz był napędzany 16-zaworowym silnikiem o pojemności 1,6 litra rozwijającym moc 103 KM i maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 4000 obr./min. Z tą jednostką napędową samochód rozpędza się do "setki" w 11,4 s. Jednak przy masie 1298 kg szybko można zauważyć niedostatek mocy.
Będzie to przeszkadzać zwłaszcza podczas wyprzedzania poza obszarem zabudowanym.Częsta redukcja biegów i utrzymywanie silnika na wyższych obrotach powodują wzrost zużycia benzyny. W teście średnie spalanie kształtowało się na poziomie 10,2 l/100 km.
Z jednostką prawidłowo współpracuje 5-biegowa, manualna przekładnia. Skoki lewarka są krótkie i precyzyjne. Zawieszenie Stilo MW jest nieco twardsze niż w hatchbacku (zmieniona charakterystyka amortyzatorów).
Na szybko pokonywanych zakrętach o nierównej nawierzchni ujawnia swoje słabości. Wówczas auto staje się mniej stabilne. Pomocne w takich systuacjach będzie opcjonalne ESP. Na dziurawych drogach zawieszenie przednie pracuje zbyt głośno.
Galeria zdjęć
Pomysł na przestrzeń
Pomysł na przestrzeń
Pomysł na przestrzeń
Pomysł na przestrzeń
Pomysł na przestrzeń