Nadwozie/jakość
Stylistyka nie zachwyca - spokojna linia wydaje się nieco przestarzała. Niestety, podobnie jak w przypadku innych producentów tanich skuterów,wykończenie nie stoi na wysokim poziomie.
Obudowy są niedokładnie spasowane, rażą ostre krawędzie plastików i zbyt duże szczeliny między nimi. SMC Rex jest dość niewielki - to zaleta podczas jazdy solo, ale gdy z tyłu usiądzie pasażer, kierowca będzie musiał mocno przysunąć się do kierownicy.
Pasażer ma kłopoty z utrzymaniem stóp na małych i niewygodnych podestach. Pod kierownicą znajduje się pojemny schowek na drobiazgi, co rzadko spotyka się w małych skuterach. Wskaźniki są estetycznei czytelne, a obsługa kierunkowskazów i świateł bezproblemowa. Seryjne wyposażenie obejmuje również tylny bagażnik.
Układ napędowy/osiągi
Jednostka napędowa sprawia dobre wrażenie. Chłodzony powietrzem dwusuwowy silnik ma nieskomplikowaną budowę, co może wpłynąć na bezawaryjną eksploatację i łatwą oraz niedrogą naprawę w razie awarii.
Uruchamiany elektrycznie silnik dysponuje sporą jak na "50"mocą ponad4 KM, ale nie objawia się to szczególnie imponującym przyspieszeniem. Dynamika jest raczej przeciętna, za to na uznanie zasługuje kultura pracy.
Skuter należy do bardzo cichych, a kierowca nie odczuwa drgań silnika. Przyjemnie pracuje również bezstopniowa przekładnia przekazująca napęd.
Układ jezdny/komfort
Podczas jazdy w pojedynkę NMF okazuje się bardzo poręczy ze względu na małą masę i niewielkie wymiary. Zamiast standardowych opon montowanych na 12-calowych felgach Rex ma grubsze opony i 10-calowe felgi.
Dzięki temu lepiej amortyzuje nierówności, na które małe kółka skuterów są bardzo wrażliwe. Zawieszenie ma optymalną sztywność zapewniającą przyzwoity komfort i poprawne prowadzenie skutera.
Koszty/bezpieczeństwo
Hamulce dobrze spełniają swoją funkcję - aby zmusić je do pracy, nie trzeba dużej siły. SMC Rex Silverstar kosztuje 6800 zł - to niewiele mniej niż podobne skutery takich znanych producentów, jak Yamaha czy Piaggio.Trudno mu będzie również rywalizować z tańszymi produktami azjatyckich konkurentów.