Od momentu jego debiutu to najczęściej kupowana jednostka w terenowej odmianie Volvo.Nadwozie/jakość. Testowy pojazd to limitowana wersja Ocean Race, dla której zarezerwowano niebieski kolor nadwozia, zastosowano srebrne wsporniki dachowe i aluminiowe stopnie. Auto z zewnątrz wyróżniają także 18-calowe felgi aluminiowe i znaczek z logo "Volvo Ocean Race" na przednich drzwiach.We wnętrzu znajdziemy skórzaną tapicerkę, aluminiowe listwy progowe oraz wykończenia drzwi i deski rozdzielczej w kolorze nadwozia. Układ napędowy/osiągi. Monstrualna jednostka napędowa charakteryzuje się przede wszystkim niepowtarzalnym brzmieniem. Kierowca w każdej chwili ma duży zapas mocy i może liczyć na żywą reakcję silnika. Jednostka współpracuje z 6-stopniowym "automatem", w którym możliwa jest również manualna zmiana biegów w trybie sekwencyjnym. Nad trakcją pojazdu czuwa napęd na cztery koła, który wspomagany jest przez elektroniczny system DSTC (ESP).Układ jezdny/komfort. Podwozie XC90 nie ma łatwego zadania zwłaszcza, że auto waży ponad 2,2 tony, ma mocny silnik i wysoko położony środek ciężkości. Inżynierowie Volvo zrobili ukłon w kierunku rynku amerykańskiego (tam XC90 jest bardzo popularne) i postawili na wysoki komfort jazdy. Auto prowadzi się poprawnie, choć przy gwałtownych manewrach samochód się wychyla, a poza tym układ kierowniczy jest za silnie wspomagany.Koszty/bezpieczeństwo. O wzorowym bezpieczeństwie świadczy bogate wyposażenie (6, a nawet 8 airbagów w wersji 7-osobowej) oraz 5 gwiazdek w Euro-NCAP. Cena wysoka, ale ten dźwięk silnika jest wart każdej ceny.
Potęga silnika V8
Potężne, paliwożerne, widlaste jednostki są popularne głównie na rynku amerykańskim. Dlatego dziwi duże zainteresowanie na polskim rynku silnikiem V8 montowanym wXC90.