Uważam, że pomysł to świetny i w dodatku nowatorski. Takie rozwiązania są już od dawna, ale w tej klasie aut Peugeot zrobił pierwszy krok.Każdy ma swój gust i czy mu się podoba dane auto czy nie, nie dyskutujemy, ale...W przypadku 206 CC będę zażarcie stawał w obronie, jeśli ktoś powie złe słowo o jego wyglądzie. Na co dzień małe dwudrzwiowe autko przednią częścią nadwozia niewiele różni się od "zwykłej 206". Różnica będzie widoczna, gdy przyjrzymy się przednim słupkom dachowym. Są dużo szersze, ale jest to wymóg konstrukcyjny kabrioletu. Słupki przednie bowiem mają za zadanie przejąć całą siłę uderzenia podczas ewentualnego dachowania pojazdu. Ich znaczna szerokość nie wpływa specjalnie na estetykę auta, natomiast ogranicza dość skutecznie widoczność na boki.Mały zgrabny daszek, składający się z dwóch części, oszczędnym ruchem w ciągu 28 sekund chowa się automatycznie pod pokrywę tylnej klapy, zajmując jednocześnie częściowo powierzchnię bagażnika. Jeśli przewidujemy jazdę "wersją coupé", wówczas mamy do dyspozycji całkiem sporą 320-litrową pojemność bagażnika. Jednak po schowaniu dachu do wnętrza jego przestrzeń maleje o ponad połowę (150 l). Ale to nie wszystko! Producent postanowił wykorzystać płaską pokrywę bagażnika o dużej powierzchni i zaopatrzył ją w relingi. Dzięki nim zyskujemy większe możliwości transportowe bagażu.Pamiętać trzeba o tym, że oprócz złożonego dachu w bagażniku mieści się także mechanizm składania. Taka konstrukcja nadwozia musi więc powodować ograniczenie ilości miejsca we wnętrzu. O ile na przednich fotelach miejsca mamy pod dostatkiem (oprócz prze-strzeni na głowę), o tyle tylne fotele są symboliczne. Auto homologowane jest jako czteroosobowe, ale ciężko będzie zmieścić z tyłu nawet dwoje dzieci. Jeżdżąc kabrioletem właściciel nie ma powodów do wstydu. Ładnego nadwozia nie może przecież popsuć brzydkie wnętrze. Na boczkach drzwi znajdziemy dwukolorowe skórzane wykończenie, identyczne zresztą materiały użyto do obszycia foteli. Kokpit o wysokiej funkcjonalności został przejęty w całości ze "zwykłej 206". Zestaw zegarów w 2,0-litrowej wersji zaopatrzony jest we wskaźnik temperatury oleju silnika. Sportowego charakteru dodają białe tarcze zegarów oraz aluminiowe nakładki na pedały i aluminiowa gałka zmiany biegów. Jak przystało na nowoczesny, bezpieczny samochód, 206 CC wyposażony jest w cztery airbagi, ABS, klimatyzację.To, co się rzuca w oczy, to piękne nadwozie, ale to co ukryte i nie widać, jak zawieszenie, układ jezdny i napędowy, nie zawiedzie z pewnością właściciela. 2,0-litrowy silnik, pochodzący z wersji S16, nadaje zgrabnemu, lekkiemu autku świetną dynamikę. W każdym zakresie obrotów 136-konna jednostka powoduje, że auto wyrywa do przodu i ciągnie aż do końca obrotomierza. Osiągnięcie prędkości 100 km/h ze startu zajmuje zaledwie 8,7 sekundy. Problem z wyprzedzaniem mamy z głowy. Elastyczność przy prędkości 80 - 120 km/h na 5 biegu wynosi 11,7 s. To wyniki na miarę auta GTI. Prędkości maksymalnej (210 km/h) nie polecamy rozwijać z otwartym dachem. Ale przyjemność z jazdy będzie kosztować też właściciela. Producent podaje spalanie w mieście na poziomie 11,2 l/100 km, zaś na trasie 6,2 l. Nam w teś-cie auto spaliło średnio 7,4 l/100 l.Sporej dawki adrenaliny dostarcza rasowy dźwięk wydobywający się z układu wydechowego.Mocna jednostka wymaga twardej charakterystyki zawieszenia. Jeśli do tego dołączymy krótki rozstaw osi, to nie mamy co spodziewać się komfortu. Ale w 206 CC nie jest tak źle. Dużą frajdę sprawia jazda tym autem w ciasnych zakrętach. Wówczas szerokie opony i twarde zawieszenie mogą się wykazać. Samochód zachowuje się jak przyklejony. Niestety, jednak gdy na szybko pokonywanym zakręcie spotkamy się z nierównościami nawierzchni lub przyjdzie nam do głowy gwałtownie zdjąć nogę z gazu, spodziewać sie można, że tył auta zacznie uciekać na zewnątrz zakrętu. Wskazana jest więc czujność, a w razie drobnych kłopotów szybka kontra kierownicą.Zastosowane szerokie ogumienie na niskim profilu, pomimo seryjnego wspomagania układu kierowniczego sprawia, że przy długich nierównościach wzdłużnych (koleiny) pojawia się problem z utrzymaniem zadanego kierunku jazdy.206 CC producent zaopatrzył seryjnie w ABS i czterotarczowy układ hamulcowy. Biorąc pod uwagę długość drogi hamowania ze 100 km/h do zera (39, 3 m), jego skuteczność należy uznać za zadowalającą.Pytanie: dlaczego coś co daje dużo radości, a do tego od czasu do czasu poczucie wolności, musi tak dużo kosztować? Za podstwową wersję z silnikiem 136 KM trzeba zapłacić aż 76 500 złotych. Boczne airbagi wymagają dopłaty 1170 zł, a klimatyzacja automatyczna 4875 zł.
Galeria zdjęć
Powiew wolności
Powiew wolności