Nadwozie/jakość. Od podstawowego Dobl? wersja Malibu odróżnia się metalizowanymi detalami w wykończeniu nadwozia i wnętrza. Zaletą auta są obszerne przednie fotele i wygodna tylna kanapa, na której można zajmować miejsce z obu stron, wsiadając przez przesuwane boczne drzwi. Poprawnie wyprofilowane siedzenia obszyto przyjemną w dotyku tkaniną. W obu rzędach jest wystarczająco przestrzeni. Pasażerowie nie trącają się łokciami, a potrzebne im drobiazgi mogą umieścić w praktycznych schowkach i kieszeniach. Kierowca po zajęciu miejsca na wysoko położonym fotelu ma doskonały ogląd sytuacji na drodze. Duże lusterka boczne gwarantują dobrą widoczność i ułatwiają manewry na parkingu. Zastrzeżenie można mieć do widoczności w wewnętrznym lusterku - ograniczają ją zagłówki tylnej kanapy. Klapa bagażnika otwiera się do góry, odsłaniając ustawną powierzchnię ładunkową. Haczyki w podłodze pozwalają na zabezpieczenie siatką ładunku przed przesuwaniem. Układ napędowy/osiągi. Nowoczesny turbodiesel pod maską to jest to! 100-konny motor pozwala na pełne wykorzystanie możliwości transportowych auta. Mocne obciążenie nieznacznie wpływa na dynamikę i ekonomię jazdy. Średnie zużycie oleju napędowego na poziomie 8 litrów należy uznać za dobry wynik. Jednostka podczas jazdy na trasie zachowuje się niezwykle cicho. Ochotę do pracy wykazuje już od najniższych obrotów. Układ jezdny/komfort. Atutem Fiata jest pewne zachowanie na drodze. Zawdzięcza to sztywno zestrojonemu zawieszeniu. Komfort jazdy można uznać za przyzwoity jak na auto o tak dużej ładowności. Zdecydowani na taką formę nadwozia muszą się liczyć z hałasem powodowanym przez opływające powietrze. Koszty/bezpieczeństwo. Topowa wersja Dobl? nie jest tania. Ale pamiętać trzeba, że auto zostało wyposażone w mocniejszy niż u konkurencji silnik Diesla. Oferuje seryjnie dwie poduszki powietrzne i komplet zagłówków dla pasażerów. Boczne airbagi i ABS za dopłatą. Na plus zaliczyć trzeba dwa lata gwarancji mechanicznej (konkurencja tylko rok).