Prawdziwa rakietA!

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Jeśli ktoś do tej pory nie był przekonany do najmniejszego modelu w ofercie Mercedesa, teraz ma okazję zmienić zdanie. A 210 Evolution może wzbudzić gorące i trwałe uczucie do klasy A.

Nadwozie/jakość. Stylistyka nadwozia firmowana jest przez fabrycznego tunera AMG. Dzięki temu A 210 to najatrakcyjniej prezentujący się mały "jednobryłowiec", jaki kiedykolwiek wyjechał na nasze drogi. Masywne zderzaki - przedni ze światłami przeciwmgłowymi, tylny z chromowaną podwójną końcówką układu wydechowego, perforowany grill, niebiesko połyskujące kierunkowskazy, potężne 17--calowe koła nadają wariantowi Evolution bojowy wygląd.Wnętrze testowanej wersji długiej zachwyca przestronnością i jakością materia-łów wykończeniowych. Z tyłu na wygodnym alcantarowo--skórzanym siedzeniu z przyjemnością zasiądzie nawet wysoki pasażer. Choć zapewne żal mu będzie, że nie może z bliska oglądać sportowo stylizowanej deski rozdzielczej, dotykać skórzanej kierownicy czy aluminiowej gałki zmiany biegów. Atmosfera wnętrza nastraja do dynamicznej jazdy.Układ napędowy/osiągi. Temu nastrojowi łatwo się poddać, dysponując 140-konnym silnikiem, który niespełna 1200-kilogramową klasę A wprawia w ruch ze stosowną żwawością. Godny podziwu obserwatorów start spod świateł w mieście i pewne wyprzedzanie na drogach pozamiejskich gwarantowane. Do charakterystyki silnika dobrze dopasowano pięciobiegową manualną skrzynię biegów.Układ jezdny/komfort. Mimo sztywno zestrojonego sportowego zawieszenia ze wzmocnionym stabilizatorem tylnej osi długa klasa A zapewnia dostateczną dawkę komfortu. Na szybko pokonywanych zakrętach auto wykazuje lekką podsterowność aż do momentu wkroczenia do akcji anioła stróża w postaci instalowanego seryjnie układu kontroli stabilności ESP.Bezpieczeństwo/koszty. Oprócz ESP o bezpieczeństwo podróżujących klasą A dbają cztery poduszki powietrzne, ASR, ABS, BAS i cztery hamulce tarczowe (przednie od wewnątrz wentylowane i perforowane). Wszystko dostarczane seryjnie. I nie ma w tym nic dziwnego - 210 Evolution to nie tylko najładniejszy, najdynamiczniejszy, ale i najdroższy wariant małego Mercedesa.Ocena: 5

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków