Co więc oznacza 330 MH? Jest to auto o masie całkowitej 3300 kg z podwyższanym, średniej długości nadwoziem, czyli prawie ciężarówka.Nadwozie/jakość. Do niedawna samochody osobowe i użytkowe różniły się bardzo. Dzisiaj już nikt nie zaakce-ptuje w użytkowych nieergo-nomicznego wnętrza czy braków w wyposażeniu. Nie inaczej jest też w przypadku Boxera. To, że ma on obszerną przestrzeń ładunkową z nisko położoną podłogą (przedni napęd), jest już właściwie standardem w tej klasie. Drzwi tylne otwierają się o 180 stopni, a za dopłatą można zwiększyć ich funkcjonalność o dodatkowe 90 stopni. W naszym teście nie odczuliśmy wprawdzie niedostatku lewych drzwi dla części ładunkowej, ale może się to niektórym nie spodobać. Na zamówienie dostępne są też osłony ścian bocznych. W kabinie panuje niczym nie zmącony porządek. Deska rozdzielcza nie daje powodów do niezadowolenia. Na tablicy wskaźników jest obrotomierz, zegar ciśnienia oleju oraz temperatury silnika, czyli dokładnie to, czego można by sobie życzyć. Kierowca i jego pasażerowie mają do dyspozycji dużo praktycznych schowków, w których bez problemu pomieścimy faktury, reklamówki itp. Fotel kierowcy nie jest cudem ergonomii, ale nie odbiega od tego, co można spotkać w innych autach tej klasy. Układ napędowy/osiągi. Silnik o pojemności 2,8 litra robi wrażenie. 127 KM to aż za dużo jak na taki samochód. Dzięki niemu utrzymywanie wysokiej prędkości średniej z ładunkiem nie stanowi problemu. W terenach górzystych moment obrotowy 300 Nm okazuje się rewelacyjny. Układ jezdny/komfort. Jak to w "dostawczaku": jedzie, skręca i hamuje. Trudno mu cokolwiek zarzucić. Zwinności sporemu autu dodaje nieduża średnica zawracania.Koszty/bezpieczeństwo. Auto nie jest tanie, a seryjne wyposażenie zawiera tylko jedną poduszkę powietrzną, wspomaganie i regulowaną kierownicę. Za klimatyzację, radio czy podgrzewaną szybę płacimy już osobno. Na długie przestoje zimą można dokupić ogrzewanie Webasto. Ocena: 4