Logo

Prestiżowe kombi

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Kombi klasy średniej nie musi być tylko praktyczne. Toyota Avensis wtopowej wersji Prestige i z najmocniejszym silnikiem ma być takżeluksusowa

Nadwozie/jakość

Jazda takim autem to czysta przyjemność. Ogromne wnętrze zapewnia wygodę nawet bardzo wysokim osobom. Podróż odbywa się na komfortowych fotelach. Kierowca ma przed sobą zestaw czytelnych wskaźników, a wszystkie przełączniki znajdują się w zasięgu jego rąk.

Podczas jazdy nic nie zakłóca widoczności. Obserwację sytuacji za samochodem umożliwiają duże lusterka. Skórzana tapicerka oraz drewniane okładziny dopełniają luksusowej atmosfery.

Przestronnie jest nie tylko w części pasażerskiej. Auto ma także obszerny bagażnik. Po powiększeniu go powstaje płaska powierzchnia. Niestety w pełnym wykorzystaniu tej części auta przeszkadzają nieregularnie ukształtowane ściany. Pod podłogą ukryto schowki, które zapobiegają bezładnemu przemieszczaniu się przewożonych drobiazgów.

Układ napędowy/osiągi

Testowany model wyposażony był w najmocniejszą jednostkę benzynową, jaką instaluje się do Avensisa. 163-konny silnik świetnie sprawdza się jako napęd tego samochodu. Pomimo dużego i ciężkiego nadwozia kombi auto świetnie przyspiesza.

Także pod względem elastyczności nie można mu nic zarzucić. Dzięki temu wyprzedzanie jest bardzo bezpieczne. Współpracująca z silnikiem automatyczna skrzynia biegów to również mocny punkt pojazdu.

Poszczególne przełożenia włącza się miękko, bez szarpnięć. Jedynym poważnym mankamentem jest wysokie zapotrzebowanie na benzynę, które podczas testu okazało się o około 1,5 litra wyższe, niż podaje producent.

Układ jezdny/komfort

Zawieszenie perfekcyjnie tłumi nierówności nawierzchni. Jednak podczas szybkiego pokonywania zakrętów nadwozie wychyla się znacznie. Na szczęście nigdy nie bywa to niebezpieczne. W razie potrzeby pomocą służy ESP. Jego działanie jest perfekcyjne i nieodczuwalne przez prowadzącego. Na wysokim poziomie działanie układu hamulcowego.

Koszty/bezpieczeństwo

W topowej wersji samochód ma wszystkie elementy zapewniające komfortową oraz bezpieczną jazdę. Przy tym cena okazuje się niewygórowana. W standardzie jest dostępna nieoferowana w żadnym aucie klasy średniej poduszka chroniąca kolana kierowcy przed uderzeniem o kolumnę kierowniczą.

Wysoki poziom bezpieczeństwa potwierdza odporność konstrukcji podczas kolizji. W teście zderzeniowym Euro-NCAP samochód uzyskał najwyższy, 5-gwiazdkowy wynik.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: