Zmiany dotyczyły zarówno elementów zewnętrznych (światła, błotniki, grill), jak i detali we wnętrzu pojazdu (lepsze wyciszenie, większa liczba schowków, nowe siedzenia).
Nadwozie/jakość
Gabaryty auta nie uległy zmianie. Uterenowiony model oferuje pięć wygodnych miejsc dla podróżnych. Dostęp do tylnej kanapy jest możliwy dzięki parze drzwi przesuwnych po obydwu stronach pojazdu (seryjnie w Expression).
Bagażnik spory, choć jego przestrzeń ogranicza koło zapasowe, które w wersji 4x4 spod podłogi powędrowało do wnętrza ze względu na tylny mechanizm różnicowy. Pojemność przestrzeni bagażowej w porównaniu z normalną wersją jest mniejsza o 100 l.
O dziwo, auto z napędem 4x4 gorzej nadaje się do transportu ciężkich przedmiotów, ponieważ ma ładowność niższą o 35 kg, a holowana przyczepa z hamulcem musi być lżejsza o 50 kg.
Wnętrze pojazdu skromne, a jednocześnie bardzo uporządkowane. Są uchwyty na napoje na tunelu centralnym, kieszenie w drzwiach, duża półka nad głowami pasażerów przednich siedzeń i opcjonalne schowki typu lotniczego.
Układ napędowy/osiągi
80 KM przy pojemności 1,9 litra - trzeba przyznać, to niezbyt duży wysiłek dla jednostki wysokoprężnej zwłaszcza, że ma ona system Common Rail. Renault z tej konstrukcji uzyskuje moce rzędu 100 lub 120 KM.
Ale Kangoo 4x4 nie ma służyć do sprintów spod świateł, a głównie jako pojazd rekreacyjny. A tam liczy się nie wynik przyspieszenia do "setki", ale wartość momentu obrotowego. Ten parametr wynosi dla silnika 1.9 dCi 180 Nm już przy 2000 obr./min. Wystarczająco!
Układ jezdny/komfort
Większy prześwit to wyżej położony środek ciężkości. Mimo to auto dzięki zmodernizowanemu i utwardzonemu zawieszeniu na zakręcie nie wychyla się zbyt mocno. Napęd na obie osie poprawia przyczepność pojazdu, zwłaszcza na śliskich nawierzchniach.
18-centymetrowy prześwit nie jest może oszołamiający jak na pojazd terenowy, ale w pełni wystarcza na leśne dukty. Napęd 4x4, który powstał przy współpracy z Nissanem, świetnie sprawdza się w grząskim terenie. Komfort jazdy przeciętny, nieobciążone auto ma tendencje do podskakiwania.
Koszty/bezpieczeństwo
W testach zderzeniowych Euro- -NCAP Kangoo otrzymało 4 gwiazdki. Seryjnie 2 airbagi, w opcji dodatkowo para bocznych poduszek. Trudno komentować cenę, gdy brak konkurentów.