Przełajowy kangur

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Kangoo 4x4 zadebiutowało w 2001 roku. Modernizowany w marcu 2003 rokumodel doczekał się dopiero jesienią odmienionej wersji z napędem nacztery koła

Zmiany dotyczyły zarówno elementów zewnętrznych (światła, błotniki, grill), jak i detali we wnętrzu pojazdu (lepsze wyciszenie, większa liczba schowków, nowe siedzenia).

Nadwozie/jakość

Gabaryty auta nie uległy zmianie. Uterenowiony model oferuje pięć wygodnych miejsc dla podróżnych. Dostęp do tylnej kanapy jest możliwy dzięki parze drzwi przesuwnych po obydwu stronach pojazdu (seryjnie w Expression).

Bagażnik spory, choć jego przestrzeń ogranicza koło zapasowe, które w wersji 4x4 spod podłogi powędrowało do wnętrza ze względu na tylny mechanizm różnicowy. Pojemność przestrzeni bagażowej w porównaniu z normalną wersją jest mniejsza o 100 l.

O dziwo, auto z napędem 4x4 gorzej nadaje się do transportu ciężkich przedmiotów, ponieważ ma ładowność niższą o 35 kg, a holowana przyczepa z hamulcem musi być lżejsza o 50 kg.

Wnętrze pojazdu skromne, a jednocześnie bardzo uporządkowane. Są uchwyty na napoje na tunelu centralnym, kieszenie w drzwiach, duża półka nad głowami pasażerów przednich siedzeń i opcjonalne schowki typu lotniczego.

Układ napędowy/osiągi

80 KM przy pojemności 1,9 litra - trzeba przyznać, to niezbyt duży wysiłek dla jednostki wysokoprężnej zwłaszcza, że ma ona system Common Rail. Renault z tej konstrukcji uzyskuje moce rzędu 100 lub 120 KM.

Ale Kangoo 4x4 nie ma służyć do sprintów spod świateł, a głównie jako pojazd rekreacyjny. A tam liczy się nie wynik przyspieszenia do "setki", ale wartość momentu obrotowego. Ten parametr wynosi dla silnika 1.9 dCi 180 Nm już przy 2000 obr./min. Wystarczająco!

Układ jezdny/komfort

Większy prześwit to wyżej położony środek ciężkości. Mimo to auto dzięki zmodernizowanemu i utwardzonemu zawieszeniu na zakręcie nie wychyla się zbyt mocno. Napęd na obie osie poprawia przyczepność pojazdu, zwłaszcza na śliskich nawierzchniach.

18-centymetrowy prześwit nie jest może oszołamiający jak na pojazd terenowy, ale w pełni wystarcza na leśne dukty. Napęd 4x4, który powstał przy współpracy z Nissanem, świetnie sprawdza się w grząskim terenie. Komfort jazdy przeciętny, nieobciążone auto ma tendencje do podskakiwania.

Koszty/bezpieczeństwo

W testach zderzeniowych Euro- -NCAP Kangoo otrzymało 4 gwiazdki. Seryjnie 2 airbagi, w opcji dodatkowo para bocznych poduszek. Trudno komentować cenę, gdy brak konkurentów.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: