Nadwozie/jakość
Przy projektowaniu nadwozia czerpano z rozwiązań zastosowanych już w modelach Avantime i Vel Satis. Nowy van Renault ma nowoczesną, dynamiczną sylwetkę. Awangardowe kształty otrzymały także elementy wnętrza, szczególnie deska rozdzielcza.
Tradycyjnie już w Espasie zastosowano elektroniczny wyświetlacz, na którym zarówno znajdziemy informacje o prędkości jazdy czy obrotach silnikach, jak i odczytamy wartości z komputera pokładowego i radia.
Niestety przy tak mocno przeszklonym nadwoziu i jednocześnie słonecznej pogodzie możemy mieć problem z właściwym odczytem danych.
Nie zapomniano o ergonomii i funkcjonalności
Obsługa przełączników jest niezwykle prosta, zwłaszcza że panel sterowania klimatyzacją i nawiewem umieszczono teraz w drzwiach. Pasażerowie siedzą na znakomicie wyprofilowanych, dużych fotelach.
Każda z osób ma swobodę zarówno nad głową, jak i na wysokości kolan. Tylna kanapa zamocowana na szynach ma duży zakres regulacji. Sami możemy decydować o ilości przestrzeni w przedziale pasażerskim i bagażniku.
Układ napędowy/osiągi
Potężny 3,0-litrowy turbodiesel to majstersztyk inżynierów Renault. Żadnych wibracji, nadmiernego hałasu czy charakterystycznej twardej pracy silnika dieslowskiego.
Jednostka V6 pracuje niezwykle przyjemnie, dając radość zarówno z dynamicznej, oszczędnej jazdy, jak i wysokiej kultury pracy. Silnik współpracuje z 5-stopniową, automatyczną skrzynią, w której istnieje możliwość sekwencyjnej zmiany przełożeń. Niestety w testowym modelu "automat" uległ awarii. Wystąpiły kłopoty przy redukcji biegów.
Układ jezdny/komfort
Przy tak dużych gabarytach auto zaskakująco dobrze prowadzi się na zakrętach. Nawet przy ostrej jeździe nie odczuwa się znacznych przechyłów nadwozia ani utraty panowania nad autem.
To zasługa nowej konstrukcji zawieszenia oraz seryjnego ESP. Komfort jazdy jak w luksusowej limuzynie.Koszty/bezpieczeństwo. Seryjne wyposażenie na wysokim poziomie (4 airbagi i kurtyny, ESP, ksenony). W opcji dodatkowo airbagi z tyłu. Brak konkurencyjnego modelu z silnikiem Diesla V6.