Rajdowo-rodzinny

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Litera R w nazwie tego modelu Volvo ma podwójne znaczenie. Dziękimocnemu silnikowi można powiedzieć, że auto jest R jak rajdowe, anadwozie kombi R jak rodzinne

Nadwozie/jakość

Dwie końcówki układu wydechowego, spoiler nad klapą bagażnika, potężne aluminiowe felgi. To nie może być zwykłe kombi. We wnętrzu sportowy charakter auta zdradzają wskaźniki z niebieskim tłem i metalizowanymi obwódkami.

Pasażerowie podróżują w wygodnych fotelach z bardzo dobrym podparciem bocznym. Pomimo seryjnej, skórzanej tapicerki jadący nie przesuwają się na boki na szybko pokonywanych zakrętach. Nie zapomniano także o komforcie i praktyczności.

Miejsca jest pod dostatkiem w obu rzędach siedzeń także, gdy autem podróżują wysokie osoby. Kierowca może przyjąć poprawną pozycję dzięki regulowanej dwupłaszczyznowo kierownicy oraz ustawianemu elektrycznie w poziomie i w pionie fotelowi.

Za elektryczną regulację siedzenia pasażera trzeba dopłacić 2850 złotych. W utrzymaniu porządku w kabinie pomagają pojemne schowki na drobiazgi. Sportowy charakter auta nie przeszkodził w zachowaniu typowych dla kombi walorów.

Duży bagażnik ma regularnie ukształtowane ściany i równą powierzchnię załadowczą. Także po złożeniu siedzeń podłoga jest równa. Pod podłogą znajdują się praktyczne schowki na drobiazgi.

Układ napędowy/osiągi

Silnik jest najbardziej zachwycającym elementem tego samochodu. Nawet lekkie wciśnięcie pedału gazu wystarczy do dynamicznej jazdy. Przy pełnym wykorzystaniu możliwości silnika, auto wystrzeliwuje spod świateł jak z procy.

Elastyczność dzięki 400 Nm uzyskiwanym już przy 1950 obrotów pozwala na błyskawiczne i bezpieczne wyprzedzanie. Kultura pracy silnika jest wysoka. Kierowca nie odczuwa momentu włączania się doładowania.

Układ jezdny/komfort

Osoby ceniące sobie komfort nie będą zadowolone z tego modelu. Seryjnie instalowane w V70 R sportowe zawieszenie zostało sztywno zestrojone. Jadący odczuwają niemal każdą nierówność. Perfekcyjne jest natomiast prowadzenie auta na szybko pokonywanych zakrętach.

Hamulce dobrze radzą sobie z zatrzymaniem auta. Mankamentem układu jezdnego jest bardzo duża średnica zawracania co jest szczególnie uciążliwe podczas manewrowania na ciasnych parkingach. Jest to charakterystyczne dla aut z napędem 4x4.

Koszty/bezpieczeństwo

Za przyjemność jazdy szybkim kombi trzeba bardzo dużo zapłacić. W zamian, oprócz wspaniałych osiągów, otrzymujemy bogato wyposażone luksusowe auto.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: