Auto ma 4,52 m długości, 1,85 m szerokości i oferuje przestronne wnętrze dla 5 pasażerów. Oryginalna stylistyka nadwozia wyróżnia się wystającymi nadkolami, dużymi reflektorami i widocznymi chromowanymi osłonami pod przednim i tylnym zderzakiem. Konstrukcja zawieszenia i układu napędowego bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach z nowej generacji Nissanów X-Traila i Qashqaia. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, a z tyłu układ wielowahaczowy. System All mode 4x4 automatycznie rozdziela moment pomiędzy przednią i tylną osią, zapewniając optymalną przyczepność dopasowaną do warunków jezdnych. Kierowca ma także możliwość blokady rozdziału momentu na obydwie osie (50:50) lub włączenia na stałe napędu tylko na przednie koła. Prześwit sięgający 206 mm (188 mm w wersji z dieslem), kąt natarcia 27 stopni i kąt zejścia 31 stopni umożliwią swobodne poruszanie się w terenie. Auto ma także seryjnie instalowany system wspomagania ruszania pod górę oraz układ kontroli prędkości podczas zjazdu (7 km/h na zboczach o nachyleniu równym lub większym niż 10 proc., bez potrzeby wciskania hamulca, również na biegu wstecznym). Na zwykłych drogach Koleos ma gwarantować wysoki komfort jazdy i właściwości użytkowe typowe dla kompaktowych minivanów. Oferta jednostek napędowych obejmie dwa silniki Diesla 2.0 dCi o mocach 150 i 172 KM oraz benzynowy 2.5 o mocy 171 KM. Wszystkie seryjnie dostępne są z 6-biegową skrzynią manualną. Bezstopniowa przekładnia CVT oferowana będzie w opcji z jednostką benzynową, a 6-biegowy "automat" ze słabszym dieslem. W Europie sprzedaż modelu w wersjach z napędem na jedną oś lub 4x4 rozpocznie się w połowie tego roku.
Galeria zdjęć
Renault Koleos - Renault wjeżdża w teren
Renault Koleos - Renault wjeżdża w teren
Renault Koleos - Renault wjeżdża w teren
Renault Koleos - Renault wjeżdża w teren
Renault Koleos - Renault wjeżdża w teren