Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Renault Laguna 2.0 DCI - Nawet nie czujesz, że jeździsz dieslem

Renault Laguna 2.0 DCI - Nawet nie czujesz, że jeździsz dieslem

Renault Laguna obecnej generacji dostępne jest z czterema silnikami Diesla o mocach: 110, 130, 150 oraz 180 KM. Sprawdziliśmy, jak spisuje się auto ze 150-konną jednostką napędową.

Renault Laguna 2.0 DCI - Nawet nie czujesz, że jeździsz dieslem
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Renault Laguna 2.0 DCI - Nawet nie czujesz, że jeździsz dieslem

Trzeba przyznać, że 2-litrowy diesel jest mocnym punktem pojazdu. Pierwszy zachwyt ogarnia nas tuż po uruchomieniu silnika, bo nawet „na zimno” nie słychać dieslowskiego klekotu. Pod tym względem nic się nie zmienia po ruszeniu oraz podczas dynamicznej jazdy. W samochodzie nadal jest cicho i chwilami odnosimy nawet wrażenie, jakbyśmy podróżowali benzyniakiem. Wiele powodów do zadowolenia daje również dynamika pojazdu.

Mocne wciśnięcie pedału gazu sprawia, że Laguna startuje bez ociągania i już po 9,5 s na liczniku widzimy setkę. Istotne jest również to, że kultura pracy silnika okazuje się wysoka, a podczas przyspieszania nie wyczuwa się turbodziury. Wprawdzie maksymalną wartość momentu obrotowego osiąga się dopiero przy 2000 obr./min, ale już przy około 1500 obr./min do dyspozycji mamy 300 Nm. Podróżowanie 150-konną Laguną nie będzie okupione nadmiernym zużyciem paliwa.

Nie jest jednak tak optymistycznie, jak podaje producent, bo na trasie auto potrzebuje więcej oleju napędowego niż fabryczne 4,9 l/100 km, ale podczas testu potwierdziło się spalanie w mieście w granicach 8 l/100 km. Uzyskanie średniego zużycia na poziomie 6 l na 100 km nie stanowi problemu.

W Lagunie dobrze spisuje się skrzynia biegów. Wszystkie przełożenia włącza się lekko oraz bez haczeń, a drogi prowadzenia dżwigni nie są na szczęście zbyt długie.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków