REKLAMA
Logo
TestyTesty nowych samochodówRenault Megane CC - Dwa w jednym

Renault Megane CC - Dwa w jednym

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Z pozoru kabriolety z twardym, składanym dachem to rozwiązanie idealne. Niestety. Taka konstrukcja wymaga wiele miejsca, co przeważnie negatywnie odbija się na proporcjach samochodu. Tu nie pomoże nawet doświadczony Karmann, który dostarczył hardtop do nowego Mégane’a CC.

Renault Megane CC - Dwa w jednym
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Renault Megane CC - Dwa w jednym

Za to inżynierom udało się wygospodarować w dachu prawie metr kwadratowy szklanej powierzchni (0,47 m² nad głowami pasażerów i 0,5 m² tylnej szyby) oraz wąskie słupki – dzięki temu wnętrze wydaje się bardziej przestronne. W fazie coupé bagażnik Renault ma pojemność 415 l, gorzej wygląda to w cabrio – 210 l.

{player}1275286535049.flv{/player}

Otwieranie hardtopu jest trwającym 21 sekund spektaklem. Niewielkie zawirowania powietrza (do prędkości 100 km/h) i komfort to atuty otwartego Mégane’a. Dobre wrażenie psuje jedynie silnik – pojemność 1.4 i moc 130 KM to za mało, by sprawnie poruszać ważące 1,6 tony coupé-cabrio (mechanizm składania dachu niestety sporo waży). Nieźle wypada natomiast spalanie.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium