Z pewnością należy do nich duży bagażnik. Co prawda, debiutująca właśnie Kia cee'd SW oferuje większy kufer (534 l/1664 l), jednak równie świeży na rynku Golf Variant (505/1495 l) ustępuje Megane w tej kwestii. Kolejną cechą wyróżniającą francuskie kombi wśród konkurencji jest wysoki komfort podróżowania. Dziury w asfalcie pochłaniane są bardzo łagodnie, a zawieszenie nie wydaje niepotrzebnych hałasów. Prowadzenie auta jest bardzo przyjemne, jednak kto oczekuje od układu jezdnego sportowego zachowania, ten będzie zawiedziony. Nadwozie przy ostrych manewrach potrafi się wychylić, a w opanowaniu auta nie pomaga słaba precyzja układu kierowniczego. Na dobrym poziomie jest za to bezpieczeństwo Megane. Auto ma skuteczne hamulce, a jego nadwozie w testach zderzeniowych Euro NCAP uzyskało 5-gwiazdkowy wynik. Brakuje tylko seryjnego systemu ESP. Dużo pochlebnych opinii zbiera silnik 1.5 dCi. Odznacza się dobrą dynamiką, niskim poziomem hałasu oraz niedużym spalaniem. Ma jednak i słabe strony. Poniżej 2 tys. obr./min wyraźnie wyczuwalna jest w nim dziura turbinowa. Biorąc pod uwagę cenę, za jaką Kia oferuje cee'da ze 115-konnym silnikiem CRDi, szanse na sukces rynkowy Mégane są mocno ograniczone.
Renault Megane Kombi - Pamięta o wygodzie
Od debiutu drugiej generacji Megane Grandtour minęły cztery lata (lifting w 2006 r.), ale auto nadal ma wiele cech pozwalających na odparcie ataków młodszej konkurencji.