Logo
TestyTesty nowych samochodówRóżnica jest naprawdę mała

Różnica jest naprawdę mała

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Dzisiejszy kompakt nie jest już tym, czym był kiedyś. Hyundai mierzy aż4,20 metra długości, Honda nawet 4,28 - przy takich wymiarach zaczynałasię kiedyś klasa średnia

Różnica jest naprawdę mała
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Różnica jest naprawdę mała

Na długości karoserii kończą się w zasadzie podobieństwa pomiędzy Accentem i Civikiem. Kanciasty Hyundai jest klasycznym pięciodrzwiowym hatchba-ckiem i oferuje odpowiednią do klasy ilość miejsca.

Żadnych wpadek jakościowych jak w przypadku egzotycznych tanich aut: równe odstępy między drzwiami i błotnikami, przyjemne materiały obiciowe i plastiki. Wszystko bardzo praktyczne i uporządkowane.

Niektórzy twierdzą, że nawet za bardzo - Accentowi brakuje trochę finezji

W porównaniu z Hondą wygląda ciut blado. Zupełnie inaczej do pojęcia "kompakt" podeszli Japończycy. Nowy design nadwozia nie nawiązuje w żaden sposób do poprzedników i wytycza nowe trendy w projektowaniu nadwozi - coraz wyższych i wyższych. 1,50 metra wysokości to 10 centymetrów więcej niż Accent.

Dzięki temu pasażerowie czują się we wnętrzu Hondy jak nie przymierzając w vanie. Podwyższona pozycja pasażerów i kierowcy daje lepsze możliwości obserwacji drogi, a wygodne siedzenia sprzyjają niedbałemu rozkładaniu się we wnętrzu.

Konkurencji pod tytułem "Tylna kanapa" Hyundai nie wytrzymuje - w Hondzie jest znacznie wygodniej.Co innego silniki.

Tu produkt z Korei nie ma się czego wstydzić

Wyższa o 12 KM moc nie jest specjalnie odczuwalna (trochę mniej czasu zajmuje Accentowi sprint do "setki"), obydwie jednostki zachowują się bardzo kulturalnie. Różnice tkwią w zużyciu paliwa - Civic potrzebuje o 0,8 litra mniej do przejechania 100 km, oraz w systemie przełączania biegów - w Hondzie mechanizm działa precyzyjniej. Inaczej też wygląda jazda oboma autami. W Hondzie jest bardziej twardo i układ kierowniczy jest precyzyjniejszy. Hyundai jest chyba nacelowany bardziej na komfort.

Niestety, nasze porównanie jest niepełne

Prezentowany Accent u nas nie jest oferowany - silnik o pojemności 1,5 litra rozwija w autach przeznaczonych na rynek polski 90 KM. Wyposażenie obejmuje m.in. ABS, 2 poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane szyby i lusterka.

Za takie auto Hyundai Motor Poland żąda 48 480 złotych.Praktycznie identycznie wyposażona Honda jest droższa o blisko 1,5 tys. złotych. Na obydwa auta producenci dają 3-letnią gwarancję mechaniczną ograniczoną limitem 100 tys. kilometrów.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: